Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

#1146392
Hej!
Jag och frugan åker äntligen ståndsmässigt igen då vi nyss skaffat en V70 II 2009 2.5FT.
Jag har haft ett antal bilar av varierande märken och de har alltid haft en särskild funktion.
Att när man stängt av bilen och kliver ur den men glömt nyckeln i tändningen så avger bilen ett varningsljud, så att
man ska komma ihåg att ta ur nyckeln ur bilen. Men detta sker inte på vår V70. Har försökt att leta både i instruktionsboken och här på forumet om det går att aktivera den funktionen. Men inte hittat ngt svar. Så jag tänkte att då får jag skapa en ny tråd.
Är det någon som har kunskap kring detta? Går det aktivera? Är det ngt fel? Eller har inte V70 av nyare snitt den funktionen?

Mvh /Petter Lundström
#1146760
svergie2 skrev:Nej, den funktionen finns mig veterligen inte. Du får dock en varning om du öppnar dörren med "Radioläge" aktiverat.

Skickat från min OnePlus 3
Inte på min FT åtminstone, inget jag har märkt av under alla gånger jag öppnat dörren med bilen i radioläge i alla fall.
#1146797
Schmoyoho skrev:andersuw hade svaret iallafall, lyckades googla fram inlägget. Är tämligen säker på att det funkar likadant på P3:orna som P2:orna (eftersom han utgår från P2:ornas mjukvara).

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6#p1087236
Tack för att du letade och hittade svaret :)
Tror inte jag kommer ladda ner den amerikanska mjukvaran endast för det ändamålet. Hade väl helst sett att det gick att åtgärda i de vanliga menyerna.

Men om jag blir allt för störd får jag väl rulla in på Volvo och be dem prova.
#1146937
Steffe3 skrev:
svergie2 skrev:Nej, den funktionen finns mig veterligen inte. Du får dock en varning om du öppnar dörren med "Radioläge" aktiverat.

Skickat från min OnePlus 3
Inte på min FT åtminstone, inget jag har märkt av under alla gånger jag öppnat dörren med bilen i radioläge i alla fall.
Tror att han syftar på bilar med keyless, där skriker det så fort man öppnar dörren och har nyckeln i fickan och radioläget eller tändningen är på. Har man däremot nycken i hållaren alltså där man vanligtvis sätter in nyckeln så lär det inte låta något om man öppnar dörren och har radioläget/tändningen på.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]