Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av hasse
#75674
Hej allesammans. Har en del problem med mitt larm. Var urkopplat när jag köpte bilen. När jag sätter i säkringen så går det genast igång och börjar tjuta och blinka. Nån som vet vad som e fel. Vågar ju inte stänga dörren då. Hur, vad skall man göra?
Eftersom ja skriver en fråga här bör jag väl ha en volvo eller? Och carguard larm säger väl vad jag vill ha reda på eller? Sen spelar inte bilen så stor roll. Men ja har en 965 -95.
Senast redigerad av 1 hasse, redigerad totalt 0 gånger.
av Frigge
#75681
Svårt att ens gissa när vi inte vet vad du har för bil ?
av S60AWD2.5T
#75836
Det kan vara riktigt att det går på när du sätter i säkringen.
Har du provat att larma av? Vad händer då?
Har du friska dosor till det?
av Frigge
#75837
hasse skrev:Hej allesammans. Har en del problem med mitt larm. Var urkopplat när jag köpte bilen. När jag sätter i säkringen så går det genast igång och börjar tjuta och blinka. Nån som vet vad som e fel. Vågar ju inte stänga dörren då. Hur, vad skall man göra?
Eftersom ja skriver en fråga här bör jag väl ha en volvo eller? Och carguard larm säger väl vad jag vill ha reda på eller? Sen spelar inte bilen så stor roll. Men ja har en 965 -95.

Är du så jävla naiv att du tror att det bara finns 1 enda larm på ALLA Volvo bilar ?? Klart du måste specificera vad det gäller för bil och årsmodell när du ställer en fråga ??
Med den attityden kan du ju leta fel på larmet själv !!!
av S60AWD2.5T
#75888
Tycker nog man skall tänka på sin egen attityden också......vi
vill väl vara lite trevliga ialla fall eller?

Testa det jag skrev ovan.
Kom sedan gärna med lite fler uppgifter så kan nog någon hjälpa dig.
av hasse
#76302
Okej, var kanske på lite dåligt humör, men okej. Ber om ursäkt om jag var lite otydlig. Trodde inte det fanns så många varianter av carguardlarm. Har ett carguard 2 larm som e eftermonterat som ett orginallarm. Har alla kodnycklar(3st) har bytt batteri i dom. Men har testat att larma av med dom när jag sätter i säkringen. Funkar inte. Bilen bara tutar och blinkar. Måste alla dörrar va stängda när jag försöker larma av? Tacksam för svar
av Frigge
#76390
hasse skrev:Okej, var kanske på lite dåligt humör, men okej. Ber om ursäkt om jag var lite otydlig. Trodde inte det fanns så många varianter av carguardlarm. Har ett carguard 2 larm som e eftermonterat som ett orginallarm. Har alla kodnycklar(3st) har bytt batteri i dom. Men har testat att larma av med dom när jag sätter i säkringen. Funkar inte. Bilen bara tutar och blinkar. Måste alla dörrar va stängda när jag försöker larma av? Tacksam för svar

Okey, det är lugnt.
Ska försöka hjälpa dig.
Det som verkar ha hänt är att ditt larm har hängt sig i aktiverat läge, det låter inte heller som dina fjärrkontroller fungerar då det normalt sett räcker med att trycka på knappen för att avaktivera larmet oavsett om dörrar o luckor är stängda.
Det du behöver göra är att kontakta en Volvoverkstad. Där finns det en spec adapter man kopplar in styrenheten på, det är det enda sättet att avaktivera styrenheten på. I den adaptern kan man oxå programera in nya fjärrkontroller direkt så är det oxå klart.
Du kan INTE programera in några fjärrkontroller innan styrenheten är avaktiverad .

Jag ska ta ner oljetråget och se hur det ser[…]

Tack för svaren, tyvärr är automat […]

Har det blivit någon uppdatering på d4[…]

D4 5cyl rycker/knackar

Rensa/rengör laddtrycksmätaren fö[…]