Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

#1065595
Då skall jag officiellt tacka Triad för infon. Masterkeysatser finns numera alltså att beställa för auktoriserade verkstäder, så kan man lossa kundens hjul. Kunden måste dock köpa en ny låssats eftersom lösa nycklar inte går att beställa.

/Thomas
#1069515
Som jag skrev i annan tråd så blev jag bestulen på mina fälgar för några veckor sedan. Fem Volvo's i vårt garage hade blivit av med fälgarna. Ytterligare sex Volvos i samma område den helgen. Man kan ju nästan misstänka att de har en komplett sats med Volvo's hylsor med sig.

Nu har jag i alla fall köpt två olika låssatser från olika tillverkare för att försvåra lite för skurkarna i alla fall.
#1069522
Slasse skrev:Som jag skrev i annan tråd så blev jag bestulen på mina fälgar för några veckor sedan. Fem Volvo's i vårt garage hade blivit av med fälgarna. Ytterligare sex Volvos i samma område den helgen. Man kan ju nästan misstänka att de har en komplett sats med Volvo's hylsor med sig.

Nu har jag i alla fall köpt två olika låssatser från olika tillverkare för att försvåra lite för skurkarna i alla fall.
Vilket område är detta?

.

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]