Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JackyT4
#71280
jag har ett larm av märket carguard 950s.
jag har då 2 problem som jag skulle vilja ha hjälp med:

1. larmdosorna har ovanligt kort räckvidd, har bytt batterier på bägge utan märkbar förbättring. det är så illa att man ibland får stå några cm ifrån bilen och den låser ändå inte upp.

2.larmet går inte igång. jag kan starta bilen trots att man låst den, jag kan rycka i dörrhandtagen på insidan och utsidan utan att det händer nåt.. är detta normalt?

Tacksam för alla svar//Jack
Användarvisningsbild
av G-kraft
#76282
JackyT4 skrev:jag har ett larm av märket carguard 950s.
jag har då 2 problem som jag skulle vilja ha hjälp med:

1. larmdosorna har ovanligt kort räckvidd, har bytt batterier på bägge utan märkbar förbättring. det är så illa att man ibland får stå några cm ifrån bilen och den låser ändå inte upp.

2.larmet går inte igång. jag kan starta bilen trots att man låst den, jag kan rycka i dörrhandtagen på insidan och utsidan utan att det händer nåt.. är detta normalt?

Tacksam för alla svar//Jack

Tjenare

här har du en länk till själva CarGuard , klicka på länken nedan ,sedan klickar på på ikonen SUPPORT till vänster..ta kontakt med de....

http://www.cargard.com/
Användarvisningsbild
av JackyT4
#76292
att man inte tänkte på det.. :oops:
tusen tack ska du ha

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]