- mån 22 feb 2016, 21:53
#1051218
Enklaste lösningen är faktiskt att bara skippa sirenbatteriet. Vilken säkerhet tillför detta när man väger in risken för att det nya batteriet också kan börja läcka?
Lyckas någon ta sig in i bilen för att sen åla sig bak i bagaget och där koppla loss startbatteriet så har man antagligen nog med bekymmer redan.
Samma sak om tjuven är tillräckligt kunnig för att veta vad som ska göras under huven för att tysta sirenen.
Nej, väck med batteriet säger jag! Borde vara standardunderhåll på bilen när den blir några år.
Avlägsnade det på min -02:a förra året. Allt fungerade som vanligt efteråt och inga felkoder. Det gamla batteriet var helt förbrukat och hade även börjat läcka. Elektrolyten hade dock inte nått fram till kretskortet, men bara en tidsfråga innan så hade skett och jag fått skaffa en ny siren istället.
Sirenen är som sagt limmad och måste kapas isär. Finns guider om man letar. :)
Viktigt att man limmar ihop ordentligt sen så att inte fukt tränger in och gör samma skada som ett kasst batteri.
Lyckas någon ta sig in i bilen för att sen åla sig bak i bagaget och där koppla loss startbatteriet så har man antagligen nog med bekymmer redan.
Samma sak om tjuven är tillräckligt kunnig för att veta vad som ska göras under huven för att tysta sirenen.
Nej, väck med batteriet säger jag! Borde vara standardunderhåll på bilen när den blir några år.
Avlägsnade det på min -02:a förra året. Allt fungerade som vanligt efteråt och inga felkoder. Det gamla batteriet var helt förbrukat och hade även börjat läcka. Elektrolyten hade dock inte nått fram till kretskortet, men bara en tidsfråga innan så hade skett och jag fått skaffa en ny siren istället.
Sirenen är som sagt limmad och måste kapas isär. Finns guider om man letar. :)
Viktigt att man limmar ihop ordentligt sen så att inte fukt tränger in och gör samma skada som ett kasst batteri.