- tis 14 nov 2006, 21:18
#69971
Hej,
Jag jobbar just nu med ett ärende för en klient vars XC70 blivit stulen (02). Eftersom det enligt försäkringsbolagets besiktningsman/utredare inte fanns brytmärken och alla uppsättningar nycklar/transpondrar fanns kvar så anser försäkringsbolaget att det inte är ett försäkringsfall. Det betyder att de inte ger ut någon ersättning.
Jag fick idag reda på att det tar ca 2 minuter för en någorlunda tekniskt bevandrad person att "lösa problemet" att köra iväg med bilen utan att ha tillgång till originalnycklarna till bilen. Min källa vill dock inte av olika skäl vittna.
Kan någon ge förslag på någon person med integritet och kunskap om hur immobilizer och stöldskydd fungerar, som vet hur man tar sig runt dessa spärrar, och som kan/vågar vittna?
/T
Jag jobbar just nu med ett ärende för en klient vars XC70 blivit stulen (02). Eftersom det enligt försäkringsbolagets besiktningsman/utredare inte fanns brytmärken och alla uppsättningar nycklar/transpondrar fanns kvar så anser försäkringsbolaget att det inte är ett försäkringsfall. Det betyder att de inte ger ut någon ersättning.
Jag fick idag reda på att det tar ca 2 minuter för en någorlunda tekniskt bevandrad person att "lösa problemet" att köra iväg med bilen utan att ha tillgång till originalnycklarna till bilen. Min källa vill dock inte av olika skäl vittna.
Kan någon ge förslag på någon person med integritet och kunskap om hur immobilizer och stöldskydd fungerar, som vet hur man tar sig runt dessa spärrar, och som kan/vågar vittna?
/T