Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Bazigar
#67671
Hejsan.

Dioden för larmet blinkar inte i min bil tänkte kolla om den är kopplad eller sladden är urdragen. någon som vet var lardosan i en volvo s80 98/99 brukar sitta?
av Frigge
#67687
Bazigar skrev:Hejsan.

Dioden för larmet blinkar inte i min bil tänkte kolla om den är kopplad eller sladden är urdragen. någon som vet var lardosan i en volvo s80 98/99 brukar sitta?
Det finns ingen "larmdosa". Larmet sitter i UEM= innerbackspegeln och är integrerat i bilens elsystem = du kan inte se om du har larm på det sättet.
Däremot kan du se det genom att titta på det vä huvlåset bla, där ska vara en kontakt i i det.
av Bazigar
#67725
dioden inte blinkar vad tror du att det kan bero på?
Användarvisningsbild
av elmuppo
#67744
Bazigar skrev:dioden inte blinkar vad tror du att det kan bero på?
troligen har du inget larm i bilen.
Användarvisningsbild
av G-kraft
#76801
Du kan även , dra ner fönstret på chaufför sidan, och sedan stänga dörren. Larma bilen och vänta ca 2 min , sedan dra in armen och snurra på ratten , tjuter bilen så har du larm, tjuter ej ,ingen larm...

Ja, Brembo och Öhlins ju är ju hela grej[…]

Locket/kåpan sitter där på alla[…]

Ja precis, kan tycka det är lite märklig[…]

Går att röktesta med sån vape-cig[…]