Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

#990967
Tjäna!

Fick ett kopplingsschema från Cargard hur man kopplar in larmet i Volvo 740, vilka kablar som ska mot vilka osv.

Nåväl, Har precis kopplat in larmet i min Volvo 740 -90 enligt kopplings schemat.
Allt fungerar utom förar dörrens centrallås när larmet är inkopplat och jag låser med dosan. Kopplar jag ur larmet och låser med nyckeln så funkar clåset i förardörren och låser då alla andra dörrar också men är larmet inkopplat kan jag inte låsa allt med nyckeln utan det är bara förardörren som blir låst (clås motorn hoppar inte igång)...
Håller jag in dörr kontakten i förardörren så dör larmet typ, slutar blinka och jag kan inte låsa bilen med dosan...

Ngn som har tips?
#996005
Låter ju som något är felkopplat. Brukar finnas flera sätt man kopplar in centralåsstyrningen på. Brygga hit och dit för få det fungera ihop med bilens system..
Mina tidigare bilar (mazda,toyotamm )jag monterat på har man varit tvungen komplettera med en extern centrallåsmotor...
#996460
Det sitter ingen c-låsmotor original i dörren på 740-940 !.
Du behöver en "5-trådsmotor" för att få det att lira !.

2av kablarna kopplas till cg-850 larmet för att styra motorn, dom 3 övriga är för lägesgivaren som sitter runt låskolven, den ena av dessa är stomjord(minus) dom andra två låser /låser upp övriga dörrar + bagage beroende på vilken som jordas, denna funktionen tas över av c-låsmotorns övriga 3 kablar när man lägger ihop det rätt !.

Att det slutar blinka när du stänger dörren är normalt !, då slutar den indikera "öppen krets" .
Det finns en tabell som visar vilka blink som indikerar vad , (tror det är , dörrar en lyser,en gör ett blink vilket upprepas efter ett par sek, 2blink =huv, 3 blink=bagage.
Att det inte går att "larma på" kan bero på kasst batteri i fjärren ?. ett 850-larm är rätt gammalt... eller att dom tappat varandra i kodningen ?.
Hoppas du har kod-kortet till larmet !.
Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]