Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Boris
#900006
Hej på er alla! Det var inga problem att få ut installationsanvisningar och användarmanual från ILV för Cargard TG-600. Deras material var dock inte komplett med avseende på dessa detaljer: Det stod nämnt någonstans att man skulle programmera larmcentralenheten efter fjärrkontrollens kod, så att fjärrkontrollen förmådde styra larmcentralenheten. Om detta finns inget nämnt i det material som ILV gav mig. Vidare förekommer Touchgard TG-600 som två olika larm, standard TG-600 som har 4 DIP switchar under en lucka på larmcentalenheten, samt TG-600 ATS som har 8 DIP-switchar under denna lucka. Min modell har endast 4 DIP-switchar och det verkar ju stört omöjligt att komma underfund med vilken switch gör vad. Likaså vore jag i stort behov av info hur programmera larmcentralenheten med nyckelns kod så att den kan styra larmet. Vore verkligen mycket tacksam för alla svar och ledtrådar om dessa saker!

Nu är det dags att ta tag i styrenheten. Hitt[…]

HUD (Head Up Display) skulle jag verkligen priorit[…]

Jag har en V60 2018 som inte varnar för att[…]

Brainys V60

Oj! Såg inte bra ut vid batteripolen! :-/