Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av granfinale
#866692
HJÄLP!!

Jag har 2 Volvos, en C70 04 och en S60 07 som båda har larm som är monterade (tror jag av fabrik)
Båda har samma problem, om man låster dessa med fjärrkontrollen i nyckeln så börjar larmet tjuta, dock inte alltid.
Stundtals så händer det jämt, ibland inte på veckor..
Har dock upptäckt att om man låser bilen med nyckel i själva dörren så aktiveras inte larmet.
Vad kan man göra? kan man ta bort larmet?, kan det fixas?
Det är sjukt irriterande

hoppas på svar
Användarvisningsbild
av wissel
#870013
Märkligt att ingen har svarat dig på detta !
Vid fel på till ex. Rörelsesensorn alternativt Sirenen så förekommer det ofta Larmpåslag.
Detta kan lätt kollas med Vida vilken av sensorerna som spökar för dig.
Börja med att inaktivera MMS (Rörelsesensorn) med knappen i panelen. Utgår ifrån att ingen finns i bilen
när du larmar på den ? Sirenen ger felkod UEM 0004 och du får en liknande felkod för MMS.
Sirenen "brukar" fungera i ca 10 år innan batterisyran läcker ner på kretskortet i sirenen. Det kan också vara någon Låskista som är felaktig, mm.
Men som sagt det finns många här på forumet med felkodsläsare som hjälper dig för kaffepengar för att lokalisera larmorsakerna.
Be om hjälp ! Du kan givetvis även besöka Volvoverkstad där det kostar allt mellan 500-1200 :-
De vanligaste felkodsläsarna funkar inte på dessa styrenheter som används för larmet. Vida o Dice eller PPC är vad som gäller för dig.... :)
#870015
1000 tack för svaret.
Blev dock lite förundrad att ingen svarat tidigare och har därför börjat låsa bilen med nyckel.
Men det är ju skönare att låsa/upp med fjärren.
För att svara på frågan, japp ingen sitter i bilen.
Sjuka har varit att den börjat tjuta när som, ibland mitt i natten till mina grannars större glädje
men som sagt inte alltid, men en har blivit så att jag inte vågar låsa den med fjärren numera.

Ska bara försöka förstå vad du pratar om oxå, har inte kört Volvo länge alls, C70 köpte jag 2013 och S60 2014.
Finns i Hägersten så inte så långt från dig heller

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]