Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Swedjeep
#728014
Hej .
Köper en XC70 MY12 på Fredag :D med VOC, den har gått 3500 som företagsbil.

Vad gäller med VOC abonnemang, hittar bara att efter garanti tid så får man erbjudande om nytt abonnemang men inget vad som händer vid ägarbyte under garantitiden, köper av en volvo handlare och dom har inte sagt något om andra kostnader än att VOC ??:-/ finns så jag kan bara utgå från att det inte är extra kostnader men kände jag vill kolla vad som gäller nu och i framtiden efter garanti tidens utgång.
Användarvisningsbild
av joel80
#728891
Det ska ingå de första tre åren.. men jag tror du måste ringa VOC för att aktivera om det för dig. Du måste troligen också ha den pinkod som kom med bilens VOC. Har säljaren sagt att VOC finns med så bör han också leverera pinkoden..

Så snacka med säljaren först så du får den och tryck sen på knappen i taket där det står VOC och prata med den som svarar.
Du kan ju förbereda med att ladda ner appen före...
av molokov
#808596
Lyfter en gammal tråd.
Är det ngn som vet exakt vad som händer när de 3 åren med abonnemang VOC gått ut?
Vad kostar det att förlänga?
Måste man förlänga ett år i taget eller kan man ta månad för månad?
Eller måste man kanske förlänga 3 år i ett svep?
Användarvisningsbild
av joel80
#808599
Man ska kunna förlänga med 1 eller 2 år, ska kosta kring 1000kr per år...
https://volvooncall-help-se.volvocars.c ... abonnemang

För att komma igång när du köpt begagnad kan du se vad du behöver här:
https://volvooncall-help-se.volvocars.c ... vo-On-Call

Lycka till.. det är en kanonfunktion jag aldrig vill vara utan igen i en bil! :)
Användarvisningsbild
av bem
#894289
joel80 skrev: Lycka till.. det är en kanonfunktion jag aldrig vill vara utan igen i en bil! :)
Amen för det, speciellt på vintern om man har bränslevärmare, har det själv (dieselvärmaare) och att styra den via Volvo On Call appen är kanon. Till lite äldre bilar med VOC finns ju Heater Start appen att styra den med.
Finns en hel del annat också i VOC appen som man kan tycka är användbart, förutom säkerhetsfunktionerna med nödhjälp och vägassistans.
Har man en gång väl smakat på VOC kan det nog vara svårt att vara utan.
/Bo
av discokjell
#894783
Hej
Lyfter upp tråden igen!
Någon som vet vad det kostar att förlänga ett VoC abonnemang idag?
Tänkte köpa V60my15 nu i veckan och tittade runt lite och såg då att VOC kostar runt 1400:- om året efter gratisperioden är slut.
1400 riksdaler för en app med fjärrstyrdvärmare kanske är lite väl att ta i!!
Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]

Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&ou[…]

Hejsan. jag har nåt skumt fel i min framvag[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]