- sön 17 aug 2014, 19:45
#890067
Hej svejs.
Försöker att få larmet på min Volvo 944 -95 att fungera.
Efter vad jag läst på forumet så är detta ett Volvo Guard Alarm 2.
Jag har dioden på högtalargallret och en glaskrossensor.
Just nu låser jag med nyckel, men vill försöka att programmera en larmdosa.
Någon ägare innan mig har antagligen kopplat bort det på något sätt.
Just nu ser det ut så här vid pedalerna.
Är lite osäker om jag har kopplat dioden rätt, då det finns två alternativ. Finns en kontakt till som ses ovanför larmreläet.
Har provat att vrida på tändningen fem gånger inom tio sekunder men dioden blinkar inte, oavsätt vilken kontakt dioden är inkopplad på.
Givetvis provat med alla dörrrar stängdar, även huven och bagagelucka.
Däremot så lyser dioden konstant om jag kopplar in den på kontakten ovanför reläet och bygglar den andra gula kontakten.
Så dioden fungerar.
Hittade även detta i motorutrymmet.
Har denna blåa kontakt något med larmet a göra?
Sladdarna nedanför går till larmtutan.
Har även provat att byta larmrelä, utan resultat.
Säkringen som sitter vid pedalerna är hel.
Tänkte ta fram Ohm-mätaren och börja mäta om inte Ni har några förslag.
Vill först vara 100 på att allt är rätt kopplat.
Sitter även en magnetkontakt vid huven.
Försöker att få larmet på min Volvo 944 -95 att fungera.
Efter vad jag läst på forumet så är detta ett Volvo Guard Alarm 2.
Jag har dioden på högtalargallret och en glaskrossensor.
Just nu låser jag med nyckel, men vill försöka att programmera en larmdosa.
Någon ägare innan mig har antagligen kopplat bort det på något sätt.
Just nu ser det ut så här vid pedalerna.
Är lite osäker om jag har kopplat dioden rätt, då det finns två alternativ. Finns en kontakt till som ses ovanför larmreläet.
Har provat att vrida på tändningen fem gånger inom tio sekunder men dioden blinkar inte, oavsätt vilken kontakt dioden är inkopplad på.
Givetvis provat med alla dörrrar stängdar, även huven och bagagelucka.
Däremot så lyser dioden konstant om jag kopplar in den på kontakten ovanför reläet och bygglar den andra gula kontakten.
Så dioden fungerar.
Hittade även detta i motorutrymmet.
Har denna blåa kontakt något med larmet a göra?
Sladdarna nedanför går till larmtutan.
Har även provat att byta larmrelä, utan resultat.
Säkringen som sitter vid pedalerna är hel.
Tänkte ta fram Ohm-mätaren och börja mäta om inte Ni har några förslag.
Vill först vara 100 på att allt är rätt kopplat.
Sitter även en magnetkontakt vid huven.