Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av migueld
#15479
Jag har upptäckt en irriterande sak med min 855 SE 95:a.

Bilen har ett Volvo Guard larm med fjärrstyrning. Det jobbiga är att bakluckan inte låser sig när jag låser med fjärrstyrningen (samma sak om jag bara låser med nyckel, bakluckans lås hänger inte med men jag kan öppna och stänga alla dörrar genom att vrida om nyckeln i bakluckans lås). Om jag då låser bakluckan med nyckel så låses bara den (ska inte hela bilen låsas då också?). Sedan låser jag upp med fjärren och allt låses upp utom bakluckan. Sedan händer det skummaste av allt, när jag nu försöker låsa med fjärren så händer INGENTING förutom att blinkersen blinkar som om larmet aktiveras...
Man blir lite trött på sånt här. Någon som haft liknande problem?

/Miguel
av Gäst
#24369
Det är så enkelt som att byta C-lås motorn i bakluckan så kommer allt fungera som vanligt igen.
Användarvisningsbild
av eldaria
#24393
Jag liknande problem men med Tank lukkans lås. Visserligen så kunde jag inte låsa vid tanklukkan, men jag kunde heller inte öppna tanklukkan alls, oavsett vad jag gjorde.
Så jag plokkade av motorn och åkte till Volvo för at kolla vad en ny kostade.
Dom ville ha över 1000 spänn för en ny.
Fasiken heller sa jag tog hem den och plokkade isär den.
Inut i sitter en helt vanlig el motor som i en elektronik affär eller RC hobby affär säljer. Men för min del funkade motorn, så jag smorde mekaniken med lite fett, och satte tilbaka den, och den har funkat fin fint sedan dess.

OK, blir att ge det ett försök! &A[…]

Låter struligt värre! Nyfiken. Du anv[…]

Läckande styrservo v70 2005

Tack för tipset! Jag provade ju Biltemas t&a[…]

Och ännu en fråga dök upp..... va[…]