Moderator: Moderatorer

#1168347
Fått på sommardäcken under förmiddagen, på eftermiddagen vräker snön ner! :???:
#1168572
Nya torkarblad och nya halvljus-H7 -or till Såttin. Köptes på Volvo. SEK 765:58, med volvorabatt...
Men det lyser och torkar fint. Än. Så bortskämd man blir med tjänstebil... :)
#1168577
Visst blir man :P
Men är det tjänstebil eller förmånsbil?
Själv har jag förmånsbil, dvs bilen är "min" och jag har avdrag på lönen för den och betalar skatt på förmån.
Tjänstebil äger ju företaget och du får inte köra annat än i tjänsten med den (max 10 gånger privat per år och max 10 mil), en tjänstebil får inte heller stå vid din bostad eller användas till och från jobbet.
Fast detta fuskar ju rätt rejält med när det kommer till hantverkare som har jour hemma, då får de ställa den
hemma.

Men ja, bortskämd blir man, ny bil och allt ingår, fast man betalar ju för det med löneavdraget.
Har man dessutom förhandlat bra så ingår det mesta. För mig ingår typ allt (tvätt, däckförvaring, däckbyte, lampor, vätskor, torkarblad, vägavgifter, broavgifter, trägselskatt) Det jag får betala är mitt bränsle.
#1168634
Tänk om en vit *60-serie kunde se ut sådär jämt, herregud vad snygg den vita färgen är. Älskar hur den nästan ser lite pärlvit-matt ut i vissa vinklar o ljus.
#1168643
Oftast ser Crystal White 707 väldigt vit ut. Står ja nära en sån där orange gatlykta blir lacken nästan silver.
Har haft en solidsvart V70 och sambon en svart metallic C30 och all smuts syns väldigt väl.
#1168645
joel80 skrev:Bytt till vinterdäck..

Bah.. :/
http://i.imgur.com/pj04KuU.jpg
-Bästa kommentaren på länge, inte vad man längtar efter :mrgreen:

Gjorde en diskret montering av dashcamen, var dock inte så bra med dremeln men har en kåpa till i reserv som får göras bättre, blir en bra mall och det var ett bra sätt att testa idén på
IMG_1174.JPG
IMG_1174.JPG (1.4 MiB) Visad 7845 gånger
Sedan monterades glasögonhållaren som kom idag, störade att jag redan har en hemma men som är grå, höll på att montera den i helgen men insåg att jag har soft beige i taket nu och inte grå som på förra bilen, mja ja får kränga den till någon och det lär nog gå fint såhär innan sommaren
IMG_1192.JPG
IMG_1192.JPG (1.68 MiB) Visad 7831 gånger
Polerade upp båda utblåsen bak med, det har nog aldrig blivit gjort på denna tidigare :lol:
IMG_1190 - kopia.JPG
IMG_1190 - kopia.JPG (786.14 KiB) Visad 7835 gånger
Samt satte dit stänskydd bak, hade redan där fram visade det sig precis innan hag hann öppna påsen de ligger i :)
IMG_1196.JPG
IMG_1196.JPG (1.85 MiB) Visad 7831 gånger
  • 1
  • 735
  • 736
  • 737
  • 738
  • 739
  • 1845

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]