- sön 27 nov 2011, 01:45
#592337
I dag är jag jävligt glad att jag är fel i huvudet och i dag kör jag inte på annat än dubbdäck. De räddade mig den gången och jag tänker inte svika dem igen.
Precis som många andra här är jag en bra förare. Det som skiljer mig mot många andra är att jag iaf VET att den enda som inte begår misstag är den som aldrig gör något.
StringerBell skrev:Med det resonemanget så saknar du en erfarenhet jag har. Var på väg hem från Oslo i min gamla V40 o dubbar. Vägen var hur fin som hellst o några grader pluss. Jag låg mitt i en bilkö o i en tight kurva så mötte jag en lasbil som genade. Då jag parerade en aning så kom jag utanför asfalten med framhjulen o rent instingtivt så parerade jag tillbaka. Vilket gjorde att jag fick parera än en gång till höger. INTE BRA. Jag kan än i dag höra hur dubben skrek mot asfalten innan antisladden berättade för bilen att den inte ville bli kylarprydnad på en Scania. Ja jag kommer ihåg emblemet på den. Hastigheten i bilkön låg i 60-70 på 80väg. Så hade jag fel i huvudet som kom med bresida mot lastbilen? Du kanske har rätt. Hade jag inte varit fel i huvudet hade jag suttit i den första lastbilen eftersom jag var dum nog att styra undan.oldtimersmc skrev: och det är djävligare att tappa greppet i verkligheten än på testbarnan när du kommer med bredsidan före och du möter en buss.Kommer man med bredsidan mot en buss är det fel på huvudet, inte på däcken.
Jag har aldrig - vad jag kan påminna mig - fått en ofrivillig sladd ens så jag kör med rätt hyffsade marginaler.
I dag är jag jävligt glad att jag är fel i huvudet och i dag kör jag inte på annat än dubbdäck. De räddade mig den gången och jag tänker inte svika dem igen.
Precis som många andra här är jag en bra förare. Det som skiljer mig mot många andra är att jag iaf VET att den enda som inte begår misstag är den som aldrig gör något.
Saknar min Volvo.