Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
#604089
Själv kör man på urgamla nerslitna kingstar den här vintern. Får jag bara upp farten funkar dom med :twisted:
Användarvisningsbild
av thorell
#604106
Michelin X-Ice North är det som gäller för min del, och jag är riktigt nöjd.
Användarvisningsbild
av SvenB
#604308
Nej det är ju för j**vligt att de ser till att lagar efterföljs. Vilka lagar skall de skita i nästa gång?
av jumu01
#604395
Att miljömupparna har kommit fram till något så befängt att dubbdäck skulle frisätta giftiga partiklar som är farliga att andas in finns det inte ett enda vetenskapligt belägg för och på denna grund har regeringen med tidigare övergurun Wetterstrand fått till en lag om förbud mot dubbdäck inom tättbebyggd område är ju helt vansinnigt. Att på illusioner införa en lag som åtsidosätter säkerheten bör ju få varje sunt tänkade medborgarer att reagera över.
Användarvisningsbild
av SvenB
#604449
Att de partiklar dubbdäcken "river" upp ur asfalten inte skulle vara farliga att andas in får stå för din uppfattning.
Användarvisningsbild
av Fluffen
#604478
Det upprepas som ett mantra att dubbdäck river upp mycket partiklar och visst det kan jag köpa men gör inte dubbfria det också? Har för mig att jag hört nått om det för länge sedan iallafall...
Användarvisningsbild
av MechaniX
#604511
Allt sand och grus som slängs på vägarna borde väl ge liknande effekt som att köra dubbat? Det river väl asfalt och mals väl även ner till stendamm.. oavsett dubbar eller inte. :roll:
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Hämtat nya dörrsidor till 850T, men en[…]

Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär 1 […]

Oljud under bilen

Tycker det låter både fram o bak, ska […]

silen blir sådär på ett par tusen[…]