Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hygglo
#607560
Jo det går att stoppa in en stol från 850 /s-v 70 om man svetsar om fästena under.. Passar säkert med i stort sett vilken stol som helst från en annan bil också om man är beredd på att svetsa lite..
#616184
Bytte till vinterdäck, dubbat :) igår, var lite slirigt i helgen.
Hade köpt mutterknackare och momentnyckel från Biltema, liten julafton - trodde jag. Momentnyckeln släpper inte oavsett hur lite den ställs på, och bulten, ja - bulten!, som jag testade på och drog åt lite mer än den ska va gick inte loss med mutterknackaren, bra skit Biltema.

Idag gjorde jag årliga biltvätten, blev dyrt, tog 1,5 timmar...

Så nu glider jag runt i fin bil o dubbdäck. Är alltid en skön känsla o köra i vinterväder när man har bra däck, dessutom blir det ju lite tystare när snön ligger. Dock är det numera felhjulsdrift :(
Användarvisningsbild
av thorell
#616194
12000-milaservice inkl oljebyte i lådan (på Bilia) samt byte av termostat, glykol och bromsvätska (hemma). Passade på att smörja upp bromsarna också.

Igår gav jag bilen fem timmars kärlek i form av en rejäl polering och vaxning. En lättare inre rekord kostade jag på mig när jag ändå höll på.

Nu borde han orka fram tills sommardäcken åker på.
#616714
Har ställt på min 91:a då vi kommer hem efter 3 månaders semester i morgon bitti och behöver nåt att åka i. Man får väl be en stilla bön att bilen uppför sig efter dessa 3 månader. :)

Mvh GK
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 1849
XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Nytt avgasrör B234F

Väntar på delar till avgassystemet. Plo[…]

Kolla på skruvat, det verkar ha en del. M&a[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Är ju faktiskt den enda av tillverkarna som &[…]