Moderator: Moderatorer

#1232925
Idag har jag sagt upp mitt Fjellinjen autopass för det är såååååå dålig hemsida etc.
Ni som kör i bland annat norge och använder bricka, vad använder ni för nåt? Funderar på att skaffa brobizz istället, går att koppla kortet istället för att få stenåldersfakturor med milslånga kid/ocr, appen fungerar som den ska etc.
Att köra utan är inte aktuellt, kommer massor av olika fakturor istället.
#1232927
TommyP86 skrev:Idag har jag sagt upp mitt Fjellinjen autopass för det är såååååå dålig hemsida etc.
Ni som kör i bland annat norge och använder bricka, vad använder ni för nåt? Funderar på att skaffa brobizz istället, går att koppla kortet istället för att få stenåldersfakturor med milslånga kid/ocr, appen fungerar som den ska etc.
Att köra utan är inte aktuellt, kommer massor av olika fakturor istället.
Jag har en från E18 Vestfold. Också lite småkass hemsida och de slutade med e-postfaktura så nu får jag papper istället. Men det kommer ingen alls för småbelopp utan de ligger kvar till nån viss nivå så det funkar ändå. Bra för mig som bara kör där i perioder.
#1233090
Kompletterat säkerhetsutrustningen I bilen med en kompakt led blixtramp med magneter på. Gör betydligt mer väsen av sig än ordinarie varningsblinkers.. Nu ska jag bara installera ett 12 v uttag i bagaget för den och minikompressorn.
Bilagor
IMG_20180216_160245.jpg
IMG_20180216_160245.jpg (1.28 MiB) Visad 4817 gånger
#1233106
SBergdahl skrev:Kompletterat säkerhetsutrustningen I bilen med en kompakt led blixtramp med magneter på. Gör betydligt mer väsen av sig än ordinarie varningsblinkers.. Nu ska jag bara installera ett 12 v uttag i bagaget för den och minikompressorn.
Se där ja, den lär ju synas :)

Har ju bl.a en sådan puck med magnet men den där är stråt vassare ;)
#1233108
Micce1980 skrev:
SBergdahl skrev:Kompletterat säkerhetsutrustningen I bilen med en kompakt led blixtramp med magneter på. Gör betydligt mer väsen av sig än ordinarie varningsblinkers.. Nu ska jag bara installera ett 12 v uttag i bagaget för den och minikompressorn.
Se där ja, den lär ju synas :)

Har ju bl.a en sådan puck med magnet men den där är stråt vassare ;)
Jag övervägde puck men mer ljus per krona i en sån här :roll:

Nu återstår bara att hitta en lucka under bagagegolvet för den där den ändå går att nå. Lite trångt där med sub och slutsteg. Plastbrickan över reservhjulet är rätt praktisk ändå..
#1233164
Tvättat bilen, femte gången för i år. Börjar bli bra trött på slask och salt.
#1233229
Blev en grundlig tvätt idag. Skönt att ha det gjort, så räcker det med en avspolning inför torsdagens verkstadsbesök.
#1233416
Kopplat in ett relä till signalhornen på 740:n, nu "tutar" bägge två vackert i kör även när motor (och laddning) inte är igång :D

Mike
Senast redigerad av 2 mikethebik, redigerad totalt 0 gång.
#1233418
Just ja, passade också på att ge den gamle slitvargen 740:n ett mycket fint motor-rum med tvätt, och efter torkning duschning med WD40 som fått stå över natten, därefter avtorkning av denna och simsalabim, ser banne mig nästan ut som nytt efter dryga 40.000 mil :shock:
Tack till White för detta eminenta tips i annan tråd !
  • 1
  • 876
  • 877
  • 878
  • 879
  • 880
  • 1845
Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]

Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]