Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
#1233614
Lagt in en textilmatta i bagagerummet. Nej, det är ingen fin matta, utan en jag hade i V50:n som jag klippte till så den passar. Var så sabla trött på plastbaljan som låg där bak förut. Skall kanske beställa en annan, samtidigt med textilmattor till kupén senare. ;-//
#1233634
jimlindeborg skrev:Upptäckte detta vid tvätt igår. Troligtvis hände det precis innan på Willys parkeringen... Antingen har nån gått i med en kundvagn eller nått. Sjukt less och folket i tvätten märkte nog av min irritation då jag vrålade rakt ut :roll:

Men med lite Meg Compuond och lite smabbt ifyllt med lackstift så ser det hyffsat ut iallafall, får fylla i mer och våtslipa sen polera när jag tar stenskotten i vår ;-//
Fasen va trist. Tur i oturen att du har dina resurser ändå.
#1233678
Var på Biltema och köpte lite tvättgrejer - hink framförallt. De som stod vid bilvården såg kassa ut så jag gick bort till bygg. För samma pengar fick jag en 20 l murbrukshink som kändes betydligt mer oförstörbar :D

För en som aldrig gjort sånt förr. Hur funkar det rent praktiskt vid OKQ8s GDS-hallar? Betalar man i nån automat när man kör in? Högtryck kallvatten i obegränsad mängd i båsen? Finns varmvatten nånstans så man slipper frysa fingrarna av sig i tvättvanten?
#1233679
SBergdahl skrev:Var på Biltema och köpte lite tvättgrejer - hink framförallt. De som stod vid bilvården såg kassa ut så jag gick bort till bygg. För samma pengar fick jag en 20 l murbrukshink som kändes betydligt mer oförstörbar :D

För en som aldrig gjort sånt förr. Hur funkar det rent praktiskt vid OKQ8s GDS-hallar? Betalar man i nån automat när man kör in? Högtryck kallvatten i obegränsad mängd i båsen? Finns varmvatten nånstans så man slipper frysa fingrarna av sig i tvättvanten?
Deras blå/röda funkar faktiskt utmärkt, bara att slänga i deras "grit guard" i båda, brukar ha röda som sköljhink ;p

På ok ber man i alla fall bara om tvättplats, sen kör man in efter att ha matat in koden. Här är det obegränsat vatten i alla fall, inte hört om nån som snikar på det.

Finns separat varmvattenkran för att slippa istappar på fingrarna (riktigt kallt kallvatten).

När man är klar går man in och säger att man vill betala, sen aktiverar dom din kod på utporten.
#1233680
Steffe3 skrev:
SBergdahl skrev:Var på Biltema och köpte lite tvättgrejer - hink framförallt. De som stod vid bilvården såg kassa ut så jag gick bort till bygg. För samma pengar fick jag en 20 l murbrukshink som kändes betydligt mer oförstörbar :D

För en som aldrig gjort sånt förr. Hur funkar det rent praktiskt vid OKQ8s GDS-hallar? Betalar man i nån automat när man kör in? Högtryck kallvatten i obegränsad mängd i båsen? Finns varmvatten nånstans så man slipper frysa fingrarna av sig i tvättvanten?
Deras blå/röda funkar faktiskt utmärkt, bara att slänga i deras "grit guard" i båda, brukar ha röda som sköljhink ;p

På ok ber man i alla fall bara om tvättplats, sen kör man in efter att ha matat in koden. Här är det obegränsat vatten i alla fall, inte hört om nån som snikar på det.

Finns separat varmvattenkran för att slippa istappar på fingrarna (riktigt kallt kallvatten).

När man är klar går man in och säger att man vill betala, sen aktiverar dom din kod på utporten.
Gött. Borde ju vara ungefär samma koncept här.
#1233692
SBergdahl skrev:
För en som aldrig gjort sånt förr. Hur funkar det rent praktiskt vid OKQ8s GDS-hallar? Betalar man i nån automat när man kör in? Högtryck kallvatten i obegränsad mängd i båsen? Finns varmvatten nånstans så man slipper frysa fingrarna av sig i tvättvanten?
Det beror lite på typ av GDS. Jag har en OKQ8 nära hemmet där det är utomhus-bås. Där betalar man i förhand, typ 60 spänn = 15min eller nåt sånt. När räknaren gått ner till 0 så stängs vattnet helt enkelt av. Där får man inte använda egna grejor. Men det låter inte som att det är en sådan GDS du syftar på utan du syftar mer på inomhushallarna.
Dessa är mycket trevligare och där kan man påta bäst man vill. 2.50kr/min tror jag min närmsta inomhushall tar, så en rejäl vända på bilen landar på en 150 spänn, men då har jag stått i en timme och göttat mig. :) Förloppet är som Steffe nämner, går in och ber om GDS-plats, kör in med koden, när du ska ut så går du in och betalar och du använder (oftast) samma kod för utsläpp.
DOCK! Kör för guds skull inte bilen till porten förrän du betalat. Händer ofta att spån ställer bilen där och så är det kö inne på macken = tar lång tid. Utpasseringskoden gäller bara en specifik period (2min eller så), när den passerat så blir koden ogiltig. Så låt bilen stå kvar i båset medan du går in och betalar.
#1233699
grillchips skrev:
SBergdahl skrev:
För en som aldrig gjort sånt förr. Hur funkar det rent praktiskt vid OKQ8s GDS-hallar? Betalar man i nån automat när man kör in? Högtryck kallvatten i obegränsad mängd i båsen? Finns varmvatten nånstans så man slipper frysa fingrarna av sig i tvättvanten?
Det beror lite på typ av GDS. Jag har en OKQ8 nära hemmet där det är utomhus-bås. Där betalar man i förhand, typ 60 spänn = 15min eller nåt sånt. När räknaren gått ner till 0 så stängs vattnet helt enkelt av. Där får man inte använda egna grejor. Men det låter inte som att det är en sådan GDS du syftar på utan du syftar mer på inomhushallarna.
Dessa är mycket trevligare och där kan man påta bäst man vill. 2.50kr/min tror jag min närmsta inomhushall tar, så en rejäl vända på bilen landar på en 150 spänn, men då har jag stått i en timme och göttat mig. :) Förloppet är som Steffe nämner, går in och ber om GDS-plats, kör in med koden, när du ska ut så går du in och betalar och du använder (oftast) samma kod för utsläpp.
DOCK! Kör för guds skull inte bilen till porten förrän du betalat. Händer ofta att spån ställer bilen där och så är det kö inne på macken = tar lång tid. Utpasseringskoden gäller bara en specifik period (2min eller så), när den passerat så blir koden ogiltig. Så låt bilen stå kvar i båset medan du går in och betalar.
Bra tips så man slipper nybörjarmisstag ;)

Ja det är en innehall jag tänker mig. Annars kan jag lika gärna använda polettvätten jag kör förbi varje gång jag åker och handlar. Ska göra en lite grundligare tvätt och lägga på Hydr02.
#1233704
SBergdahl skrev:
grillchips skrev:
SBergdahl skrev:
För en som aldrig gjort sånt förr. Hur funkar det rent praktiskt vid OKQ8s GDS-hallar? Betalar man i nån automat när man kör in? Högtryck kallvatten i obegränsad mängd i båsen? Finns varmvatten nånstans så man slipper frysa fingrarna av sig i tvättvanten?
Det beror lite på typ av GDS. Jag har en OKQ8 nära hemmet där det är utomhus-bås. Där betalar man i förhand, typ 60 spänn = 15min eller nåt sånt. När räknaren gått ner till 0 så stängs vattnet helt enkelt av. Där får man inte använda egna grejor. Men det låter inte som att det är en sådan GDS du syftar på utan du syftar mer på inomhushallarna.
Dessa är mycket trevligare och där kan man påta bäst man vill. 2.50kr/min tror jag min närmsta inomhushall tar, så en rejäl vända på bilen landar på en 150 spänn, men då har jag stått i en timme och göttat mig. :) Förloppet är som Steffe nämner, går in och ber om GDS-plats, kör in med koden, när du ska ut så går du in och betalar och du använder (oftast) samma kod för utsläpp.
DOCK! Kör för guds skull inte bilen till porten förrän du betalat. Händer ofta att spån ställer bilen där och så är det kö inne på macken = tar lång tid. Utpasseringskoden gäller bara en specifik period (2min eller så), när den passerat så blir koden ogiltig. Så låt bilen stå kvar i båset medan du går in och betalar.
Bra tips så man slipper nybörjarmisstag ;)

Ja det är en innehall jag tänker mig. Annars kan jag lika gärna använda polettvätten jag kör förbi varje gång jag åker och handlar. Ska göra en lite grundligare tvätt och lägga på Hydr02.
Glöm inte att titta så det verkligen finns en ledig plats, innan du slår in koden och kör in.
Ibland har dom en förmåga att ställa in hyrbilar på tvättplatserna, vilka inte är registrerade som inpasserade fordon. Det är ju lagom kul att få stå inne med bilen utan ledig plats, minuterna tickar på ganska fort.
#1233728
Tankat fulltank :/ samt hämtat ut en ny vinge samt läpp som kommit med posten från vparts, nu ska jag gå det lackat o sen på med det inför sommaren :) letar dock färgkod för silvermetallic (V70 -07).


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1233729
Färgkoden borde stå på någon av märkskyltarna i bilen, på min '09 står det om man öppnar ena passagerardörren bak. Men den kan tydligen även sitta i motorrummet på lite äldre.
  • 1
  • 878
  • 879
  • 880
  • 881
  • 882
  • 1845
Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]