Moderator: Moderatorer

#1233108
Micce1980 skrev:
SBergdahl skrev:Kompletterat säkerhetsutrustningen I bilen med en kompakt led blixtramp med magneter på. Gör betydligt mer väsen av sig än ordinarie varningsblinkers.. Nu ska jag bara installera ett 12 v uttag i bagaget för den och minikompressorn.
Se där ja, den lär ju synas :)

Har ju bl.a en sådan puck med magnet men den där är stråt vassare ;)
Jag övervägde puck men mer ljus per krona i en sån här :roll:

Nu återstår bara att hitta en lucka under bagagegolvet för den där den ändå går att nå. Lite trångt där med sub och slutsteg. Plastbrickan över reservhjulet är rätt praktisk ändå..
#1233164
Tvättat bilen, femte gången för i år. Börjar bli bra trött på slask och salt.
#1233229
Blev en grundlig tvätt idag. Skönt att ha det gjort, så räcker det med en avspolning inför torsdagens verkstadsbesök.
#1233416
Kopplat in ett relä till signalhornen på 740:n, nu "tutar" bägge två vackert i kör även när motor (och laddning) inte är igång :D

Mike
Senast redigerad av 2 mikethebik, redigerad totalt 0 gång.
#1233418
Just ja, passade också på att ge den gamle slitvargen 740:n ett mycket fint motor-rum med tvätt, och efter torkning duschning med WD40 som fått stå över natten, därefter avtorkning av denna och simsalabim, ser banne mig nästan ut som nytt efter dryga 40.000 mil :shock:
Tack till White för detta eminenta tips i annan tråd !
#1233442
SBergdahl skrev:
Micce1980 skrev:
SBergdahl skrev:Kompletterat säkerhetsutrustningen I bilen med en kompakt led blixtramp med magneter på. Gör betydligt mer väsen av sig än ordinarie varningsblinkers.. Nu ska jag bara installera ett 12 v uttag i bagaget för den och minikompressorn.
Se där ja, den lär ju synas :)

Har ju bl.a en sådan puck med magnet men den där är stråt vassare ;)
Jag övervägde puck men mer ljus per krona i en sån här :roll:

Nu återstår bara att hitta en lucka under bagagegolvet för den där den ändå går att nå. Lite trångt där med sub och slutsteg. Plastbrickan över reservhjulet är rätt praktisk ändå..
Jag har två puckar... Tänker mig att jag kan lägga en på taken på bilen och en bredvid varningstriangeln om det skulle behövas. Fördelen med att ha puckar är ju att man då kan dela på dem och ha på två ställen. Eller så har man en sån där på taket och har en puck och lägger vid varningstriangeln. :)
#1233444
Kom ihåg att kolla puckarna då och då. Min hade tydligen legat på i bagagerumsbaljan när jag skulle placera ut i en rondell där en väns bil stannat. Jag hade iaf blixtljusen så vi syntes bra i väntan på att denne hämtade en dunk med bränsle på macken som låg,,, 250 meter bort :wink:
#1233453
Jag tänker att det kommer att se ut som ett helt vägarbete med bara den här I mörker. Ska provköra någon dag när jag är på en lämplig plats.

Tänkte först blixtljus men kom. Inte på något snyggt sätt att montera dem bak (grillen fram hade ju varit osynligt) så blev detta istället.
#1233510
Micce1980 skrev:Kom ihåg att kolla puckarna då och då. Min hade tydligen legat på i bagagerumsbaljan när jag skulle placera ut i en rondell där en väns bil stannat. Jag hade iaf blixtljusen så vi syntes bra i väntan på att denne hämtade en dunk med bränsle på macken som låg,,, 250 meter bort :wink:
Jodå.. Dom kollas ibland.. Bytte faktiskt batteriet i en av dom tre jag har idag. :) Det var inte slut men den hade legat nästan 2 år utan att få nytt så bytte ändå. :)
#1233610
Upptäckte detta vid tvätt igår. Troligtvis hände det precis innan på Willys parkeringen... Antingen har nån gått i med en kundvagn eller nått. Sjukt less och folket i tvätten märkte nog av min irritation då jag vrålade rakt ut :roll:

Men med lite Meg Compuond och lite smabbt ifyllt med lackstift så ser det hyffsat ut iallafall, får fylla i mer och våtslipa sen polera när jag tar stenskotten i vår ;-//

Bild
Bild
  • 1
  • 877
  • 878
  • 879
  • 880
  • 881
  • 1845

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Ingen såg det komma när hela huset &[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]