Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av 850
#1699
Hej alla :lol:
Är det någon som har gjort,vet kostnaden,resultatet på en helrekond av bil ut & invändigt,har tänkt att göra det på min "pärla 850" har hört pris 3500 kr inkl.moms,vad tycker ni,visst är det väl värt pengarna nu inför vintern (RO) .Mvh/Tompa
Användarvisningsbild
av Whisky
#1705
Vet inte var du bor i landet, men om du ska köra i den förb***de saltlaken och slask och dra in grusmodd i bilen skulle jag spara rekonden till i vår (när allt snö, grus och skit är borta)... Se till att spola bilen ofta under vintern och tvätta några ggr och håll ut till årstiden då du kan njuta av en nyrekondad bil...
av para
#1707
3500 låter dyrt.
Jag betalade 1795:- ink moms. Då ingick utvändig avfettning, tvätt vaxning och polering. Fönstertvätt, fälgtvätt, Invändig tvätt och damsugning in i minsta lilla skrymsle. Även motortvätt. Bilen var mycket smutsig. Observera att vissa firmor tar extra betalt om bilen är smutsig. Även "stor bil" brukar kosta extra hos endel.

Detta var hos Bilvårdscentrum i Sisjön Göteborg. Lånebil ingick också. Helnöjd med resultatet, bilen såg ny ut in & utvändigt. Lackkonservering ingick dock ej, då hade det kostat 2500:-

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]