Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Pam
#16060
Hej!

Jag har fått en massa repor i min svarta solida lack (smågrus i tvättmunstycke). Går detta att rubba bort? Vad kan det kosta att låta någon göra jobbet åt mig? Kan man göra jobbet själv som lekman? Vad för maskiner/medel behövs?

Hej och välkommen till forumet Pam :D
Flyttade din tråd hit då den passar bättre här.
Mvh Ramon /Admin
Användarvisningsbild
av ER
#16129
Är dom inte så djupa att man känner dom med nageln så törs man ge sig på dom själv om man har lite hum om hur det skall gå till, tex funkar Micros Proflex för 1000kr utmärkt för det jobbet på dom bilar jag fixat till, numer finns billigare(runt 3-500kr) kloner på både rusta, clas ohlson och biltema men deras dynor är totalt värdelösa då dom är på tok för mjuka och det blev bara dam av dom när jag testade, då är micros gula betydligt bättre. För lite djupare repor så är Julas nya "Vinkelslipsmodell" för 500kr ett bra val för hempulare. Men denna maskin är risken för polerrosor stor då den är roterande och ej ocillerande som Proflexen. Lämnar man iväg jobbet så kan det sluta på både 2 och 4kkr beroende på hur mycket och vad som görs.
Ett tips är att kolla in på lahegas bilvårdforum ochstacken bilvård
av Pam
#16571
Tjena! Bra tips. Vad för dynor skall man köpa om man köper en maskin från Biltema eller Rusta?
Användarvisningsbild
av ER
#16914
Micros Gula använder jag själv(39kr/st eller så) då jag tycker dom är lagom hårda/mjuka för mig. Gamblade lite i sommras och köpte rustas vita, men det blev bara damm kvar av dom sen jag använt dom med Micros Proflex, dessutom är dom på tok för mjuka och tog inte bort en så simpel sak som sonax flytande hårdvax som torkat i 40min. Micros hade inga som helst problem med detta.
Är man riktigt på hugget så investerar man även i julas roterande maskin för 495kr för att ha en komplett maskinsamling.

Säger det något särskilt att det k[…]

Löjliga priser XC70

Den förtjänsten låter liten i samm[…]

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]