Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#241490
Har köpt vinterdäck till min S60 D5 -05 som jag är mycket nöjd med. Det är regummerade friktionsdäck av märket Green Diamond som både ger ett bra väggrepp, är tysta och inte minst billiga!! Har betalat 2000:- inkl. moms för däcken dimension 195-65-15. Då tillkommer kostnad för montering på fälg. Iofs genom företaget jag jobbar på - men ändå. Har dessa däck monterade på tre andra familjebilar och vi har mycket goda erfarenheter av däcken!! Prova - ni kommer inte att bli besvikna!
http://www.greendiamond.se/
bejopa
#241588
bejopa skrev:Har köpt vinterdäck till min S60 D5 -05 som jag är mycket nöjd med. Det är regummerade friktionsdäck av märket Green Diamond som både ger ett bra väggrepp, är tysta och inte minst billiga!! Har betalat 2000:- inkl. moms för däcken dimension 195-65-15. Då tillkommer kostnad för montering på fälg. Iofs genom företaget jag jobbar på - men ändå. Har dessa däck monterade på tre andra familjebilar och vi har mycket goda erfarenheter av däcken!! Prova - ni kommer inte att bli besvikna!
http://www.greendiamond.se/
bejopa

Hmmm...det är möjligtvis inte så att du råkar jobba med att sälja dessa däck? :)
#241623
Idén låte ju faktiskt lite intressant. Men att de skulle kunna funka lika bra som vanliga dubb låter lite tveksamt.
Men skulle det nu funka så bra som de säger så lär vi snart se dessa däck i tidningar osv. För det hade ju varit en ganska stor grej i så fall.
#241734
Jag har satt på dessa däck för en månad sedan på min v70 d5 -03.
Kört in dom och är överaskad av greppet och lågt vägljud och bra balans. Skönt slippa allt oljud från dubben, ska vara bättre på våta vägbanor med bromssträcka, Bättre miljö, bättre ekonomi 600 kr styck 195/65*15
Det är stommar från Michelin som regummeras och däck firman har samma garanti som de övriga.
Här åker nästan alla taxi bilar med dessa däck sedan länge.
rekommenderas.

Fredde
#241787
Svar till:
Motorhead: Jag säljer inte några däck - vare sig professionellt eller på fritiden
Tomas 88: Har aldrig påstått att däcken skulle "funka lika bra som vanliga dubb". Här gäller det regummerade friktionsdäck.
Du har ju själv förtydligat rubriken med "Friktionsdäck av märket Green Diamond" i egenskap av moderator...............
krygo: Du har fattat galoppen och dessutom vågat att prova.
Har inte haft något syfte att höja märket Green Diamond till skyarna eller nedvärdera andra fabrikat. Kan bara konstatera att det finns mycket skräp ute i form av däck tillverkade för den ickenordiska marknaden. Däck som visat sig undermåliga vad gäller trafiksäkerhet i olika test.
Vill bara lämna upplysning till vardagsbilister att det finns alternativ till t.ex. Volvohandlarnas utbud av vinterdäck. Sen står det alla fritt att köpa en omgång vinterdäck för 5000:-. Om det nu känns bättre.
Sommardäck är en helt annan sak. Där ska man välja fabriksnya däck.
bejopa
#241792
Du får ursäkta om jag uttryckte mig lite fel.
Nej du har aldrig sagt att de funkar lika bra som dubbdäck.
Det som gjorde att jag skrev som jag gjorde var det jag läste på hemsidan som du länkade till. Där står väl i och för sig inte heller uttryckligen att de funkar lika bra som dubb men jag tolkar det ändå som att man försöker ge sken av detta.
#241799
På deras hemsida lutar de sig tillbaka på ett test utfört av VTI som är gjort för nästan 8 år sedan, där de jämförde de sina däck mot andra dubbfria välkända märken, mycket har hänt på åtta år.
De tester VTI gjorde var ju inte ens på bil, utan i en maskin.
Nej, jag vill se riktiga tester på bil innan jag går och slänger ut 2000kr.
Jag skulle inte ens ge 500kr för okända däck som var bra i ett test för 8 år sedan. :roll:

Om du kör live data så kan du fö[…]

Ehhhh... Du skriver så här "mes[…]

Du har identifierat rätt sensor. Om du st&ari[…]

Har fått hem olja till ett oljebyte, samt en[…]