Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av sandberg
#197743
Hej!

Jag har en buckla (dörruppslag antagligen) på förardörren på min V70 Classic (08:a).

Det är ingen lackskada vad det ser ut som, utan bara en buckla. Ganska liten, 2 * 2 cm kanske, men ändå rätt irriterande.

Vad gör man med denna? Har hört att det ska gå och lämna in så de "bucklar ut" bucklan utan omlackning. Går det? Vad brukar sånt kosta isåfall?
Användarvisningsbild
av vetten
#197781
En duktig bilplåtis brukar klara av sånt om det inte är sprucket i lacken, kostnad? ja kanske en tusing eller så. Men visst blir man förbannad på alla klantar som bara skickar upp sina dörrar utan hänsyn till bilarna som står runt omkring :evil:
Användarvisningsbild
av vetten
#197833
matzen10 skrev:Här ska du få ett gäng länkar som kan komma till användning :-)

http://www.bucklor.nu/


Har du några bilder får du gärna lägga upp några länkar på bucklan.

M V H
---> Matz

Ha Ha :lol: Trolleri ju :mrgreen: sånt trodde jag inte fanns, men nu vet jag bättre ?:-/
Om filmen va äkta förstås :-O)
Men det där skulle man ju vilja kunna!
av matzen10
#197876
vetten skrev: Ha Ha :lol: Trolleri ju :mrgreen: sånt trodde jag inte fanns, men nu vet jag bättre ?:-/
Om filmen va äkta förstås :-O)
Men det där skulle man ju vilja kunna!
Haha, jo det ser väldigt simpelt ut! men det borde ju funka..! Tyvärr har jag inte kunnat prova det själv ännu. Eller tack o lov, kanske jag ska säga :-).

Fast nu när du nämnde det så ska jag nog snoka reda på någon släktings bil...hmm...Får ev. tillverka en buckla först :-O) .

M V H
---> Matz

Ehhhh... Du skriver så här "me[…]

Jag har kollat runt på youtube och ser d&aum[…]

Om du kör live data så kan du fö[…]

Du har identifierat rätt sensor. Om du st&ari[…]