Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av vaavi
#195268
Skickade efter ögonlock till min bil (v70-04)från en firma i Sundsvall.Det följde med självhäftande kardborreband,som man om jag fattar rätt ,skall sätta fast ögonlocken på strålkastarglasen.Skall dom inte fästas lite mer, än bara med kardborre?
Användarvisningsbild
av Fraz
#195270
låter lite väl klent.
Vet några som limat med fel lim och sabbat lampglaset, tror dom hadde epoxy lim och de var inte bra.
Dubbel häftande tejp kan kanske vara en lösning, men karborreband?... låter konstigt
av vaavi
#195307
Visst låter det lite dumt. "Radicast" heter företaget,som jag skickade dom ifrån.Jag har försökt ringt dit för att fråga,hur dom har tänkt sig,men får inget svar.
Men det lär väl gå att använda någon typ av siligonlimm för utomhusbruk,tycker man! Eller har jag fel?
av Siqqe
#195315
Jag använder dubbelhäftande tejp från Jula. Volvo har rullar på 10m också som i min mening fäster ännu bättre. Samma tejp som sitter på midjelisterna orginal.
Användarvisningsbild
av Nexus
#195333
karborre fungerar utmärkt och fördelen att du kan ta loss de vid besiktning eller så :D
jag använder karborre inköpt på Clas ohlsson.
dubbelhäftande tejp fungerar oxå och limma e ingen höjade om du vill ha bort de hela sen. :mrgreen:
Radicast brukar vara bra på bemötande. maila istället om du ej kommer fram på tele.
Oljud under bilen

Fram? Bak e de fram på med nya isolatorer

Service Renault Scenic 2003

Nu är jag färdig med bilen (tills vidare[…]

Tack för svar! Jo, det blir nog en vana. Man[…]

Jag högtryckstvättar aldrig med full sty[…]