Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Seafront
#191530
Hej!

Det har gått många år sedan sista automattvätten, tidigt 90-tal tror jag det var senast. Tänkte prova en sådan bara för att få en rejäl underredsspolning efter helgens tur på lerig grusväg.

Kan någon tipsa om anläggningar i Luleå som har borstlös automattvätt och ger hyfsat bra resultat? Kanske det finns inrättningar som bör undvikas…?

/ må väl,
#191545
Vet inte hur det är i Luleå. Men Shell här i stan funkar ok (blir väl aldrig bra i automattvätt) tycker jag.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#191751
Har inte Shell vid Banvägen en borstlös tvätt? Har för mig det :wink:

Men den "nya generationens" borstar är faktiskt bra, jämför borstarna med materialet hos en disktrasa.

Annars vet jag att Statoils Diamanttvätt är super :-)-) :D

/Kalle
av Seafront
#192433
Tack!

Har nu kollat upp och testat. Shell, Statoil och OKQ8 erbjuder borstlöst… Fick tipset att Shell bara tar halva priset (80 kr) efter kl 21 så jag valde dem. Var ju egentligen bara intresserad av underspolningen men både bil och fälgar blev hyfsat rena (det var ju inte direkt smutsiga före heller).

OKQ8 är billigast, 120 kr för borstlöst med underspolning. Hos Statoil ska man säga till om borstlöst och välja en dyr programvariant för att få en underspolning, kostar 160 kr.

/

Har läst tråd på annan Volvo, det[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ar[…]

Clean Zone Interior Package

Tjena. Jag har försökt labba med den fun[…]

Jag tänker att eftersom vvt-enheterna ä[…]