Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#185925
Listerna på min 945 91 gl behöver få sig en uppfräschning. Efter 37k hos vattenfall har den fått sig lite stryk, fast inte rost konstigt nog.
He he, 740n är i finare skick, men alla behöver ett volvoskåp att åka till ikea, flytta med etc. Nu ska den få fälgar och vita blinkers etc.
Så, då kan man ju inte ha flagor i listen på en i övrigt helt svart bil?!?! ( Ok, listerna är typ mörkgråmetallic, men ändå...)

Det som förvånade mig med flaget, var att det verkar faktiskt vara krom under? Det flagnar runt framrutans vänstra kryss.

Fråga: Är det verkligen krom under mina helsvarta 940lister? Förvånande isåfall, eftersom inget riktigt verkar kunna fästa på det...

Fråga: Vad heter/men kan tala om färgens namn och var den finns.
#185930
Åk till volvo de kanske kan få fram färg eller iallafall färgkod.
Inget hindrar att du målar dem i en annan färg heller, jag menar när de ändå börjat flagna. :wink
Lite färg gör MYCKET. :lol: :wink:
Menar du listerna runt rutan eller den målade kanten utmed på taket?
#185936
Framrutans vänstra kryss ( om du står öga mot öga med henne ) är det. Vid nära eftertanke är det samma med lastutrymmets vänstra bakruta. Där flagnade det lite när farsan hade den, men han körde på carosolfärg och det har inte säppt ännu...
Volvo har kanske kvar den faktan alltså? okej, trodde det skulle vara kört.
Lite av idén med denna tråd var att isåfall automatiskt få svar på hur min kromade 740 ska bli avkromad. :oops:
Visst, jag har en annan tråd om det, men då visste jag inte att 940 ev har krom de med... Ska kolla me volvo på mån. Tjingeling
#185939
Listerna runt rutan är inte ruskigt dyra, sidolisterna kostar runt 150 kr st och den långa övre kostar ca 250 kr om jag inte minns fel. Om det är de listerna du menar så är de kromade eller vad man ska kalla det bakom ja.

Karossen. Lyckades kalibrera lägesgivarna ef[…]

Öppna bilen

Nädå, inga risker. 2an kommer raka sp&[…]

Både och iofs, men i det här fallet &au[…]

Hej, Jag har en 07 -bifuel med samma fel. På[…]