Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#174514
Har nu varit och hämtat kitet här kommer lite bilder.
Bild
Kinesiskt packnings metod 1mm skumplast och 1cm tejp :lol: jaja det funkar iaf notera även att det fått tullfritt märket det gillar vi.

Bild
Aja så här ser paketet ut inte så mycket att säga förstår inte vad som står. :roll:

Bild
Så här ser prylarna ut som alla andra kit ungefär inget särskilt.

Bild
Instruktions manualen lite coolt att det är en Volvo på första sidan :D

Aja nu ska jag ut och kolla om jag får dit det :)
av jbl
#174597
Kan tipsa om en som har snabba leveranser så är det Hidworld på Ebay. Beställde i söndags och fick det idag med UPS express hemkört till dörren. Det är en snabb leverans då även detta kommer ifrån Kina.

Jag har även beställt ifrån mydepot hos ebay som saluför VVME och idag efter en vecka så fungerar fraktnumret.

Snacka om skillnader i leveransfart.

Men hidworld satserna är dyrare, det dubbla mot VVME men det är ändå små pengar. Hoppas att kvalisorten inte blir allt för lidande bara.

Kalle du bör ju få ett kit då det står så att dom ersätter ett förlorat. Synd bara att det ska ta sån tid.
#174619
Ja, hittills har de bara sagt till mig att vänta. Inget om att skicka ett nytt kit. Och väntar gör jag... IDAG fungerar trackingnr för första gången och enligt informationen som kommer upp är det postat IDAG. Exakt TRE veckor efter att de skickat mailet med trackingnr som bekräftelse på att det var skickat. Frågan är om det legat och blivit bortglömt någonstans och de började leta ordentligt efter mitt tredje sura mail till dem igår...
#174638
Har satt i kitet nu :D

Bild
Vänster xenon. Höger en Philips halogen lampa.

Bild
Xenon i båda.

Kan påpeka att det ser ännu bättre ut i verkligheten då det är taget med mobilkamera.

Kan säga såhär iaf det var värt pengarna. :P
#174695
Har varit ute och kört lite nu och kan bara säga så här de som funderar på att konvertera från halogen gör det :D
Skilnaden är som natt och dag ända problemet är väll det att de så kallade vita positions ljusen ser ut som blinkers :roll:
Får bli att skaffa led lampor.
av Sevak
#174698
Vill ha xeon i mina dimljus till s80-07a. Med vart hittar jag vilken sorts lampa det är som ska sitta i. Är inte så insatt i de här någon som kan hjälpa mig. Kan man montera utan att ta bort fronten på bilen.
#174715
Sevak skrev:Vill ha xeon i mina dimljus till s80-07a. Med vart hittar jag vilken sorts lampa det är som ska sitta i. Är inte så insatt i de här någon som kan hjälpa mig. Kan man montera utan att ta bort fronten på bilen.
Så vitt jag kan se här:
http://apps.volvocars.us/ownersdocs/200 ... .htm#pg204

har du H8-lampor i dimljuset. Om det är som på "gamla" V70 så måste man även byta lampsockel och fixa till något slags lock, för glödlampan sitter normalt i locket med kontaktblecken i locket på baksidan av lamphuset. När man skruvar av locket kommer även lampan ut.

I beskrivningen i manualen till S80N så syns det inte riktigt hur det ser ut där glödlampan sitter, så jag kan inte svara på vad du behöver göra för modifiering.

Se här:
http://apps.volvocars.us/ownersdocs/200 ... .htm#pg201

För övrigt så tror jag att många medtrafikanter du möter kan känna sig bländade om du har dimljusen på med Xenonlapmor i. Jag tycker att de är störande vid möte med halogenlampor, och med tre gånger så stark lampa är det nog fler än jag som kan bli störda.

/Kalle
av Sevak
#174736
Jobbigt med byta fler saker en själva xenon satsen. Vad är det för lampsockel jag behöver. Behöver jag ett annat lock också?
Men det är väl inte olagligt:P att ha i dimljusen

så ladda upp det du har, är det inet […]

Öppna bilen

Lite lustigt, har precis samma problem nu när[…]

Kollat säkringarna under handskfacket? :[…]

Jag har fått samma problem med min XC70 fr&a[…]