Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av volvo-v70
#149775
jo men jag ska trimma mer man kan ta en sak itaget + kul med pysljud:)
av Tompa R
#149907
Om man ska borra hål i luftburken, hur många hål ska man göra osv. Rätt sida, e de under filtret? Hur kan de låta mer, de kommer väll inte mer luft genom filltret om den tar in lite extra luft där. Orginalfilter kan väll inte släppa igenom mer luft än va de redan gör??
Användarvisningsbild
av Funk
#150025
Det släpper inte in mer luft, vilket inte ett sportfilter gör på en normal motor heller.. Men det släpper ut ljud, eftersom filterburken även är en ljuddämpare..

/Thomas
av Tompa R
#150187
Funk skrev:Det släpper inte in mer luft, vilket inte ett sportfilter gör på en normal motor heller.. Men det släpper ut ljud, eftersom filterburken även är en ljuddämpare..

/Thomas
Okej. Blir de mycket mer ljud om man borrar några hål? Någon som gjort det? Bilder kanske?? Lr e de bara dumt att göra de för ljudets skull???
Användarvisningsbild
av zcooter
#184616
Jag kan rekomendera ett öppet bsr sportluftfilter, passar "bolt on" men lite meck är det...Och värt besväret, har ett själv på min C70
av livdragon127
#184624
Mitt K&N koniska filter gled på som en dröm på min V70XC -98. LMM sitter kvar orörd!

Känns som att den blivit lite starkare i botten, men det kan vaar placebo! Jag ler varje gång jag släpper gasen dock! *pys*

Nu ska vi se om jag har huvudet med mig den hä[…]

Service Renault Scenic 2003

Det låter som ett rätt kul projekt att[…]

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som[…]

Ni som har koll, hur är läget? Så[…]