Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Kvarten71
#1554016
Hej , vill ha goda råd .
Det är så att efter 800 mil på min nya kärra XC40 Recharged har någon bandit kört emot bakluckan med vad jag tror x tra ljus eller dylikt med resultatet att jag nu fått repor såklart . Dessa var inte djupa repor utan mer prickar i lacken likt ett sten skott men som en kulspruta ni fattar typ 6-7 cm . Färgen är svart så jag köpte ett lackstift på Volvo och har bättrat på med en liten pensel såsom rekommenderat ( ej använt den medföljande i burken ) sen efter adderat klarlack .
Så långt e allt bra men tyvärr kanske jag använt för mycket färg då jag ser nu när det torkat är det lite uppbuktningar där jag lagt i färgen som inte ser så rackarns bra ut kan man göra nått åt det ? Polera bort utan att det bir värre ? Nu ser jag ju skiten bara för att jag vet att jag varit där å fixat men skulle vilja få till det bättre utan att förvärra saken annars får jag lämna in å laga det framöver . Hoppas på bra tips
av Kvarten71
#1554023
Dum fråga men vad använder man sig bästa av för att våtslipa ? Kan man som oerfaren ge sig på detta utan att det blir värre tror du ? Har inte tummen mitt i handen men just detta område är för mig totalt främmande .

Eftersom det är en sugmotor så borde e[…]

hej ja har ett ljud som klonk när backen ell[…]

V70 2,5ft -10 drar olja

Oljenivåsensorn är ofta "felkalibr[…]

KLONK

Hej Ny här men testar lite och ser vad det &[…]