Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Walle
#7134
Hejsan!
Nu är bilen repad och jag har fått papper från försäkringsbolaget att lämna in på närmaste verkstad. Dyrt blir det med både självrisk + premiepåverkan.
Hur som helst... nån som känner till en BRA lackerare söder om stockholm ? Själv bor jag i södertälje.
Jag bokade tid på Bilia... men dom verkar så dryga. Först bokar man tid för skadebesiktning och då får man reda på vad dom tänkt åtgärda. Sen bokar man tid för själva lackeringen.
Och skulle jag va missnöjd med deras besiktning av skadan och vilja lacka hos någon annan lackerare får jag stå för skadebesiktningen, dvs betala 800:- ur egen ficka för deras dyrbara tid. *suck*
Ringde en annan lackerare jag varit hos när jag bodde norr om stan och han blev superförvånad när jag berättade om bilias 800:- för skadebesiktning. Observera att dessa 800:- behöver man inte betala om man godkänner deras besiktning och åtgärdar skadan hos bilia.
Hur som helst... tar gärna mot tips om duktiga lackerare söder om stockholm.

/W
Användarvisningsbild
av greeeken
#7535
ingen som vet?
av Walle
#7580
Nu har jag beställt tid på Kanalens billackering i Södertälje iallafall.
Dom verkar seriösa, det blir nog toppen. Jag kan ju återkomma med resultatet när jobbet är klart.

Bilia är ju så fruktansvärt snikna så dom dissade jag även fast volvia rekommenderade dom. En grej jag irriterade mig på hos bilia är dom tar betalt för skadebesiktning inför jobbet ifall jag inte skulle vara nöjd med deras åtagande och lackera någon annanstans. Jag ringde runt flera lackerare, både stora och små. Alla blev lika bestörta över bilias agerande.
Ponera att jag åker för att göra skadebesiktning hos bilia, dvs dom kollar på skadan och säger hur dom tänker åtgärda den. Säg att jag inte är nöjd med att dom bara lackar halva dörren och vill göra jobbet hos en annan lackerare, eller inte ens ta det på försäkringen alls. I de fallet tycker bilia att jag tagit deras dyrbara tid och debiterar mig därför 800:- för deras utlåtande.... :evil: de tycker jag är snålt. De 800:- behöver jag ju givetvis inte betala om jag låter dom lackera halva dörren.. :lol:

Nåja, nu är det iaf. löst .... men bilia unviker jag gärna så mkt jag kan :x

/W
av malumbub
#9913
(Bilia är tyvärr så. Vilket är synd, för man undviker dem, även om de faktiskt kan göra bra jobb... *suck*)

Hur blev resultatet? *nyfiken*
av Walle
#10010
Jodå, lackeringen blev helt ok.
Dock är jag inte nöjd med att det börjat vibrera lite inne i dörren, vilket det inte gjorde innan. Jag har dock inte reklamerat... är väl förmodligen bara nån clips eller nåt dom inte tryckt till inne i dörren.
Men jag är glad att jag inte tog Bilia iaf.
Som sagt... Kanalens Billack var helt OK.

/W
av malumbub
#10015
Ok, så då kanske man kan anlite dem själv vid ev framtida behov? Kan vara bra att veta var man ska börja kolla i a f...och Södertälje är ju faktiskt inte långt hemifrån mig!
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]