- tor 10 maj 2007, 11:23
#103623
Men samtidigt så underhåller man bilen rätt så behöver man inte en massa med tectyl och annat "bös" under bilen.
Greetz
VolvoB20 skrev:Renoverade upp en gammal bubbla som var ca 10 år gammal och MEGA rostig. Mycket enonomiplåt + stålborstade resten tills det var så rent som möjligt.Sant att på gamla bilar är dettta ett bra sätt, men på nyare bilar finns det så mycket annat skit och plåten är mycket tunn.
Därefter körde jag 5 lager Corrostabil + 3 lager Tectyl.
Det höll rosten borta till bilen var nästan 40 år trots att den gick i saltslask dagligen på vintrarna. Rätt ok tycker jag.
Ni säger att det finns suveränt bätter saker idag så då borde ju rost inte vara några problem alls nuförtiden.
Men samtidigt så underhåller man bilen rätt så behöver man inte en massa med tectyl och annat "bös" under bilen.
Greetz