Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Rolle85
#1236448
Förra ägaren hade lagt 10st wunderbaum i bilen. Trots att jag tagit bort dessa för några veckor sedan sitter lukten kvar. Hur får man bort lukten i bilen?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1236454
Ättika eller yokoair, eller kör med båda för maximalt resultat

Förövrigt, vem f-n köper doftgranar? :wink:
av MickeO
#1236455
Var det för att dölja någon annan lukt han/hon gjort så?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1236457
MickeO skrev:Var det för att dölja någon annan lukt han/hon gjort så?
Sin egna doft? :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1236497
Ozonbehandling brukar kunna ta det mesta, men det krävs kanske att man upprepar det om det handlar om väldigt starka och inbitna dofter.

Jag förstår inte hur fan man kan sitta i en bil med en massa doftgranar i utan att få migrän!?
Utanför Biltema för nån månad sedan stod det en 945, dörrarna öppna bak då de stod och rotade där (hängde kanske upp fler granar, vad vet jag...) och jag parkerade 5-6 bilar därifrån och stanken bara slog emot en när man klev ur bilen.
De måste ju ha allvarliga brister på luktorganet... ?:-/ :*O/
#1236524
Va försiktig med ättika, luktar starkt som fan och ligger gärna kvar ett tag i bilen efter man har använt det.
Inte riktigt rätt årstid nu visserligen men om möjligt, ha rutorna öppna några dagar för att korsvädra lite innan du börjar trixa med ättika för att se om granstanken mattas av på det sättet.
av Lövet
#1236545
Vädra ut ordentligt och hyr sedan en klädseltvätt. Att dölja en doft med en annan doft är sällan en bra idé.

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]