Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Ymir eller PPP-fälgar?

Ymir 18"
2
33%
Polestar Performance Parts 19"
4
67%
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1228771
Funderar på detta med däck och fälgar inför vårens hjulbyte.
Antingen blir det nytt gummi på de Ymir som bilen leverades med (nuvarande Continental-gummi är helt slut), eller blir det nya PPP-fälgar (Polestar Performance Parts).
Tänkte med största sannolikhet kasta på lite andra PPP-detaljer framöver också...
Visst det är ju en viss prisskillnad (typ 6-7000 mot 25500), men det kan vi bortse från nu.
Befarar dock ett ökat vägljud med större fälgar.

Så, vilka av dessa tycker ni är snyggast? Alltid tacksamt med andras tankar! :-)-)
IMG_6306-1837x1387.JPG
IMG_6306-1837x1387.JPG (363.61 KiB) Visad 339 gånger
Screenshot_20180127-211607.jpg
Screenshot_20180127-211607.jpg (410.16 KiB) Visad 339 gånger
Senast redigerad av 1 fjohan82, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1228772
Var ingendera ett alternativ? :roll:

Den första är för lite fälg och för mycket hål. Den andra för mycket former och mönster. Finns väl någon mer Polestar-fälg som är betydligt mer lagom.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1228773
PPP fälgarna levereras med Bridgestone Potenza S001 däck och dom gillar jag bättre än 18" Continental Sportcontact 3. Båda är 235/40.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1228783
Instämmer. Csc3 var inget vidare ljudmässigt. S001 är mer ”vad man kan vänta sej”

Mina s001 är nere på fyra-fem mm nu efter några tusen mil, men de har varit livsfarliga i regn en längre stund. Värt att nämna kanske. Fick några rejäla släpp i somras, i hastigheter som var något så när bekymmerslösa när de var nya.
Senast redigerad av 1 TommyP86, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1228794
Av dom två röstar jag på Ymir.
PPP tycker jag är för "oroliga".
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1228833
SBergdahl skrev:Var ingendera ett alternativ? :roll:

Den första är för lite fälg och för mycket hål. Den andra för mycket former och mönster. Finns väl någon mer Polestar-fälg som är betydligt mer lagom.
Nej, dessa eller inga just nu iaf :wink:
Dom du tänker på är de som sitter original på Polestar. De är dock 20", vet inte hur det skulle bli... Sen antar jag att de ligger i en helt annan prisklass.
Perra83 skrev:PPP fälgarna levereras med Bridgestone Potenza S001 däck och dom gillar jag bättre än 18" Continental Sportcontact 3. Båda är 235/40.
Så var det ja... Till V40 får man Pirelli.
TommyP86 skrev:Instämmer. Csc3 var inget vidare ljudmässigt. S001 är mer ”vad man kan vänta sej”

Mina s001 är nere på fyra-fem mm nu efter några tusen mil, men de har varit livsfarliga i regn en längre stund. Värt att nämna kanske. Fick några rejäla släpp i somras, i hastigheter som var något så när bekymmerslösa när de var nya.
Tack för din reflektion om däcken. Vill ha bra däck under sydligare utlandsresor, inga som kan innebära tveksamheter.
EbbevonVolvo skrev:Av dom två röstar jag på Ymir.
PPP tycker jag är för "oroliga".
Ja det ligger dom i fatet, svåra att tvätta och ger ett lite splittrat intryck kanske..

För priset av PPP-fälgarna kan jag få både delbar dragkrok och PPP-avgassystemet, om dessa går att kombinera?
Det är kanske en både vettigare och roligare investering...
av UnleashFusion
#1228837
För priset av PPP-fälgarna kan jag få både delbar dragkrok och PPP-avgassystemet, om dessa går att kombinera?
Det är kanske en både vettigare och roligare investering...
Om det skulle gå att kombinera som du skrev ovan; hade jag tagit dom före fälgarna.
av Lövet
#1228845
Fortsätt du med Ymir. De är PP fälgarna var inte vackra nånstans.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1228949
Hellre nya fälgar än Polestar avgassystem på en diesel. 20" fälgar fungerar ju fint på en V60.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1228959
Jag tänker mig att man kanske får bättre fart på kärran med avgas och optimering i kombination... sen chassit uppe på det...
Detta istället för fälgar.

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]