Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1230635
Jag är så impad av min V70 på jobbet, man åker som en kung, verkligen komfort utan att bli för svampigt, den sträcker på sig så fort man trycker på gasen och den ligger tryggt i kurvorna, och ju mer man lastar den desto bättre går den, 110 på motorväg det är nästan tomgång så överdimensionerad är motorn. Sen har vi haft två småfel på 20 000 mil, hitta nån annan bil som går så säkert, tryggt å felfritt det går nog inte. Så den är rolig att köra varje dag, dock är den ju pga av sin storlek inget man kör skogsrally eller rally på krokiga småvägar med såklart, då finns det andra mindre bilar som V40 som är rolig att ratta men då lastar den ju mindre oxå. Svårt komma förbi fysikens lagar liksom. Men fy fan vilken gedigen och genomtänkt bil V70 är alltså. På ett förnuftigt sätt, V90 känns för plufsig den kommer inte i närheten förutom i komforten.
(S60 hade jag nog köpt om jag ville lasta lite mer än V40 men det behöver jag inte, men S60 är så snygga, och har ju roliga motoralternativ, men jag har inte råd och de ligger över din nivå oxå, är nöjd med min V40, tillräckligt rolig att köra)

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]