Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av yuphin
#1225708
Hittade detta efter att ha parkerat i går.
Inte bästa bilden men verkar vara en mindre lackskada, kanske brännmärken efter en cigarett. Kan man fixa till detta själv, hur i såna fall? Eller är det inlämning på lackverkstad som gäller? Bild

Skickat från min G8441 via Tapatalk
av dfa
#1225726
Alltid lika trist.
Testa att ta bort eventuella fägrester med t.ex Meguiars Ultimate Compound eller annan polerande produkt
https://www.mekonomen.se/bil/bilvard-oc ... rd/rubbing

Har du tur kan det räcka med det + eventuellt lackstift, men har du även fått en buckla är nog billigaste lösningen att gå till http://www.buckla.se/ eller liknande verkstad.
I sista hand ta det på försäkringen beroende på vad du har för självrisk.
av Nickm
#1229311
Jag har en identisk skada på min bil! Trodde du hade tagit bild på min bil först hehe. Löste du det? Hur isf!
av yuphin
#1229318
Nickm skrev:Jag har en identisk skada på min bil! Trodde du hade tagit bild på min bil först hehe. Löste du det? Hur isf!
Har beställt hem lackstift men inte vågat göra något än :)
Undrar mest hur skadan uppstått. Ser nästan ut som en brännskada efter en cigarett eller liknande...

Skickat från min G8441 via Tapatalk
av Nickm
#1229321
yuphin skrev:
Nickm skrev:Jag har en identisk skada på min bil! Trodde du hade tagit bild på min bil först hehe. Löste du det? Hur isf!
Har beställt hem lackstift men inte vågat göra något än :)
Undrar mest hur skadan uppstått. Ser nästan ut som en brännskada efter en cigarett eller liknande...

Skickat från min G8441 via Tapatalk
Det gör det. Men tror det är något annat. Kanske sten? Återkom gärna om lackstift fungerade!
av III
#1261571
Jag har använt Biltemas torkarblad med grafit i på en tidigare bil. Fungerade lysande bra. Tänkte då sjävklart att deras flatblade skulle vara bra. Vad jag misstog mig. Så usla att jag reklamerade och köpe original.

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]

Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]