Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
#1223415
Hej jag såg inte att torkaren bak var borta. Skulle tvätta rutan och då skrapade plastarmen rutan. Xc90 2017 tunad.
Vet någon om det går att polera bort eller måla. Den syns inte utifrån men inifrån syns det. Det går som ett båge hela vägen runt. Jag markärade bara lite så att ni förstår var repan börjar.
Bilagor
Screenshot_20180108-071940.png
Screenshot_20180108-071940.png (887.3 KiB) Visad 892 gånger
Användarvisningsbild
av Perra83
#1223432
Snyggt!
Stoppa dit ett nytt blad och sluta använda torkaren. Gå ut med en vattenkanna och skölj bakrutan och kameran några gånger i veckan.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1223437
Det går att polera glas, men det är sällan värt det. Dels så går det bara att ta väldigt ytliga repor och dels så är det väldigt tidskrävande och kostar därefter. Om man hittar någon som vill ta åt sig jobbet och har erfarenhet vill säga.
Användarvisningsbild
av sony
#1223448
Feågan är ställd till alla som vill ellet kan hjälpa. Lögg inte tid på onödiga komentater. Marlbororoman tack.
Användarvisningsbild
av sony
#1223461
Nej den syns inte utifrån när du står framför rutan.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1223477
Jag kostar ca 1300+moms per timme när jag polerar. Går inte svara på tidsåtgången utan att se och känna repan men härdat tar längre tid än laminerat, och jag kan bara gissa på 3-5 timmar för ett ok resultat. Billigare att byta sannolikt.
Användarvisningsbild
av sony
#1223642
Tack alla sk avakta och se. Om den syns och stör mig under körning kommer jag ta det via försäkring

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Har beställt via reg.nr. en tidigare gå[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]

S80 T6 AWD -08

ar en S80 awd v8 -07 med dynaudio. Kan du vara […]