Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Vingtor
#1223309
Som rubriken säger, jag vill veta era erfarenheter av nämnda däck.
Internetrecensioner verkar ge ett väldigt blandat betyg, merparten jättenöjda, andra inte alls. Det som oroar mig mest verkar vara sidostabiliteten.
I mitt fall är det 225/40 R18 som är intressant.

Annars får jag väl beställa contisport 6 istället.

Med vänlig hälsning
av LarsN
#1223320
Kör på Landsail ls988 sedan 2år och 3000mil drygt. Ser fortfarande bra ut med mycket mönster kvar, ca 4mm. Inga konstiga vibrationer tryggt och lugnt att köra på, V70. Dimension 245/35/19. Kan iallafall rekommendera denna modell. Ska tydligen vara lite stabilare än ls588. Var också fundersam över Landsail innan köp men är nu positiv. Bra pris.
#1224846
Kör dessa på min V50:
Landsail LS588 225/35R19 88W

Jag är mycket nöjd faktiskt. Väldigt prisvärda i min bok, värt att notera är att jag inte har några premiumdäck att jämföra med på rak arm. Däcken jag hade innan dessa var Nankang NS2 som också var ett lite "bättre budgetval". De var jag också relativt nöjd med men jag fick vattenplaning avsevärt fler gånger än vad jag fått med Landsail-däcken. De "absorberar" vattenpölar avsevärt bättre!
Klen motor i min bil men jag har försökt pressa bilen på snåriga sommarvägar och jag har aldrig varit orolig med dessa däck på. Så... Det beror väl lite på. Har du pulver under huven och kör därefter så ska du nog se dig om efter ett par andra däck.
Är det pendling med lite bus-åka mellan varven, kör på Landsail.
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1225007
Vingtor skrev:Som rubriken säger, jag vill veta era erfarenheter av nämnda däck.
Internetrecensioner verkar ge ett väldigt blandat betyg, merparten jättenöjda, andra inte alls. Det som oroar mig mest verkar vara sidostabiliteten.
I mitt fall är det 225/40 R18 som är intressant.

Annars får jag väl beställa contisport 6 istället.

Med vänlig hälsning
Just sidostabiliteten verkar vara en punkt som LS588 är svagast på...

Vilken Volvo använder 225/40 -18?
ls588.jpg
ls588.jpg (15.8 KiB) Visad 6349 gånger
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1225056
StefanN skrev:V70N har väl den dimensionen?
Annars brukar väl våtegenskaper va nåt som budgetdäck har svårt för.
Landsail ls588 verkar vara bra i vätan enligt: http://www.molway.com/shop/21152/art75/ ... k_2015.pdf

Det som brukar vara kännetecknet för budgetdäck är att de brukar falla igenom på något betyg, medans de etablerade sällan är riktigt dåligt på någon enskild egenskap. Det man även ska uppmärksamma i testet är att ls588 har riktigt mjukt gummi vilket antagligen påverkar livslängden, vilket är en dålig egenskap om man är ute efter att spara pengar.

.
av joj2
#1368832
Hej.
Livslängden är minst sagt usel!
Har suttit 17 tums Ls588 på min Saab 9-3 i tre sommarsäsonger. Däcken är tysta och jag upplever greppet som bra, inte minst i väta. Men när jag skiftade till vinterdäck i höstas visade det sig att paret som suttit bak tagit slut fullständigt - väven kikade till och med fram på ett ställe! Och de hade inte ens rullat 3000 mil.

Har aldrig sett maken till kortlivade däck,
det är ingen besparing att köra på ls588 - tvärtom!
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1368838
Jag körde med en uppsättning på en Saab 9-5 för några år sedan. Fantastiskt prisvärda däck. Visst var livslängden sämre än för ett märkesdäck men jag tror jag betalade 1600kr för 4 däck vilket ju är obetydligt mer än vad 1 märkesdäck kostar..
Inga vibrationer och upptäckte inga problem med greppet. Det var 17".
Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm

Möjligt men inte troligt. Flimrande ledlampa […]

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]