Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
#1221137
Gjorde rent mattorna och hängde upp på tork utomhus när jag bytte till tygmattorna i våras. Sen glömde jag helt bort dem, åkte på semester osv. Så dessa hängde ute i väder och rusk alldeles för länge och är nu helt solblekta och dassiga.

Har ni något tips på behandling av dem eller är det bara gå och köpa nya?

Bild
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1221143
Användarvisningsbild
av frasse4
#1221144
Tireshine har jag kört. Funkar kanon men mattorna blev lite hala första dagarna...
av Lövet
#1221158
Inte däck- eller vinylglans iaf. Det använde säljaren till sambons Audi och den bilen har fortfarande snorhala mattor 6 månader senare och det luktar gammalt tuggummi i hela bilen :(
Användarvisningsbild
av frasse4
#1221173
Haha kanske jag använde för dålig tyreshine eller så berodde det på att mattorn var utsatta för tropisk värme i 25 år innan ;)
Användarvisningsbild
av snepo
#1221182
frasse4 skrev:Haha kanske jag använde för dålig tyreshine eller så berodde det på att mattorn var utsatta för tropisk värme i 25 år innan ;)
Jobbarkompisen använder 5-56 eller wd 40 på sina mattor. Blir skinande blankt,vet inte om de blir hala. Funkar även på motorkåpor i plast
Användarvisningsbild
av Brainy
#1221224
XC70Jonas skrev:Concept Outline ska du använda om du vill ha de naturligt svarta igen utan att de blir hala. Spayas med fördel på när mattorna är våta och låt de självtorka så har du mattor som ser ut som nya.

https://www.bollnasbilvard.se/search?co ... it_search=
Tack för alla tips!
Testar grönsåpa först tror jag och sen blir det att köpa det där.
av Jensi
#1233859
En grej som jag läste för flera år sedan var att använda grön såpa. Smörj in dem med det med hjälp av valfri trasa eller en svamp. Tvätta dem innan.

De blir mörka o fina.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]