Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av baggen
#1218902
Kanske fel avdelning på forumet men men. Har kört med torkarblad från Wipers.se i många år på mina volvo bilar och har varit mer än nöjd. Efter en diskusion med några kompisar fick jag höra hur dåliga dessa var jämfört med tex Bosch.
Men är dom verkligen så dåliga mot konkurenterna. Vore intressant att höra fler åsikter.Funderar på att ännu en gång köpa Wipers till frugans Clio-14 :)
Användarvisningsbild
av Perra83
#1218912
Hade torkare från Wipers på en S60 -08 och dom torkade inte ända ut på passagerarsidan.
Efter det har jag enbart köpte Bosch aero twin. Har inga planer på att byta. Kostar ca 250kr på Gekås.
Men prova du.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1218919
Jag kör med samma taktik som Perra.
Bra pris på Gekås dessutom så när jag kör förbi brukar jag köpa med min några uppsättningar.
Andra blad lämnar ofta mer att önska...
av baggen
#1218924
Ok. Kör med Wipers på min V 60. Är riktigt nöjd med dom. Lite kul att höra andras åsikter om dom. Det skiljer ju en del i pris. Mekonomen vill ha drygt 400 spänn för Bosch. Tänkte byta på frugan Clio -14.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1218926
Själv är jag toknöjd med wipers egna blad. Har tidigare fått märkesblad gratis via kontakter men aldrig varit lika nöjd.
av Cox
#1219086
Whipers fungerar utmärkt, har kört dessa i5 år nu, har inga planer på att byta märke. Märker ingen skillnad på dessa och dyrare blad. Bortkastade pengar att köpa dom.
av Lobocut
#1219326
Jag har wipers på min XC60 och har inget att klaga på, dock har jag inte haft något annat på den bilen. Däremot har jag testat Biltema, Mekonomen och orginal på min tidigare bil. Ingen större skillnad i funktionen eller hur länge dom håller, men det är enorm skillnad i pris på orginal och biltema.
Användarvisningsbild
av SkauneJohan
#1219348
biltemas orginal körde jag med i många år till jag fick reklamera ett par 3ggr, sen efter lite om och men testade jag deras clear vision och köper dom till frugans och mina bilar, bra pris och funkar suveränt
Användarvisningsbild
av Derank
#1219365
Körde med Wipers tills jag testade aerotwin, aldrig mer wipers, dels tokar de inte ända ut och blir randigt efter 7-8mån Bosch kör jag med 1-1/2 år
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1219382
Biltema har ju nån ny modell flatblades. Deras tidigare var helkassa men har någon provat de nya?

Har i och för sig ett paket AeroTwin kvar i garaget som reserv när det blir dags för nya till våren så det är ju inte jätteangeläget, mest nyfiken.
Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]

@bem , Vad blir det sen då?

Utsvängda byxor