Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1230312
Knatch skrev:även biltemas suger numera i höga hastigheter och kyla...
Med höga hastigheter menar jag motorväg och ~140km/h
Ingen som vet nåt som fungerar bra? skiter i vad det kostar, måste fan se vägjäveln?!?
Bosch Aerotwin? Tycker de fungerar bra även på Autobahn, att de veknar runt 200 beror nog mer på bilen eller fartvinden än själva bladen.
av Knatch
#1230320
fjohan82 skrev:
Knatch skrev:även biltemas suger numera i höga hastigheter och kyla...
Med höga hastigheter menar jag motorväg och ~140km/h
Ingen som vet nåt som fungerar bra? skiter i vad det kostar, måste fan se vägjäveln?!?
Bosch Aerotwin? Tycker de fungerar bra även på Autobahn, att de veknar runt 200 beror nog mer på bilen eller fartvinden än själva bladen.
Vart finns dom hyffsat billigt förutom ullared då?
Att dom kroknar vid 200 är helt ok. Jag kör inte såfort ändå. Men 140-150 händer väl :roll: på autobahn då, aldrig i sverige fyy fyy :lol:
Användarvisningsbild
av Derank
#1230615
Jag köpte mina senaste Aero twin på mekster 340 pix. Inte mycket att orda om.

Torkar dok dårligt när man kommer över 230kmph men det kan nog de flesta leva med

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1230655
Jag passar på att slänga med småsaker som torkarblad när jag köper andra delar från Tyskland. Men beroende på förbrukning av torkarblad blir det rätt prisvärt att bara beställa 2-3 par även med frakten. Ett set Aerotwins kostar ju typ 200 kr där.
av III
#1261572
Jag har använt Biltemas torkarblad med grafit i på en tidigare bil. Fungerade lysande bra. Tänkte då sjävklart att deras flatblade skulle vara bra. Vad jag misstog mig. Så usla att jag reklamerade och köpe original.
av Knatch
#1261590
III skrev: tor 26 jul 2018, 00:06 Jag har använt Biltemas torkarblad med grafit i på en tidigare bil. Fungerade lysande bra. Tänkte då sjävklart att deras flatblade skulle vara bra. Vad jag misstog mig. Så usla att jag reklamerade och köpe original.
Flatsen är totalt värdelösa!
Dom billiga skitbladen på biltema är bättre, men oftast felvinklade så att det tar några dagars böjjande och tömning av fula ord hjärnhalvan tills dom sitter rätt...
av III
#1263038
Kanske det, min har ju flatblade original så jag tänkte det bara skulle vara att byta till Biltemas men nä, fick bli flatblade från Volvo. Synd att inte Biltema har kostat på flatblade med grafit som passar som original. Böja hoppar jag, dessutom olika infästningar på torkararmarna.

Mina socklar till varselljus (och p-ljus) har &quo[…]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]