Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1219043
SnurreSprätt skrev:Sänka med bara fjädrar (kapade också för den delen) på slitna original dämpare ger dig inte väghållning, bara ett fräsigare utseende. Snarare att du får sämre väghållning på det sättet.
Ska du sänka med bättre väghållning så är det kombo med dämpare+fjädrar (inte kapade diton) avsedda för specifik bil som är mer aktuellt, och då givetvis även med friskt chassi i övrigt. 40/40 eller 50/60 har inget extremt samband med väghållningen i sig att göra då höjden mer bara reglerar tyngdpunkten. Givetvis är låg tyngdpunkt att föredra, men det är lite mer invecklat än så när det gäller väghållning.
Sen spelar krängningshämmare, däck, bussningar, hjulvinklar etc in också för väghållningen i sig.

Ska du gå all-in så byter man rubbet i chassit och kombinerar det med ordentliga coilovers ihop med corner weight, däck, vinklar m.m.
Helt rätt!
#1219754
Jag kommer skaffa K&M sportdämpare runtom, de är lite lägre
Sen 40mm sänksatts runtom
Alla bussningar
och lite justerbara stag blir det.
Sen den där som går i motorrummet mellan dämpartornen, vad heter de nu?= Glömt namnet.
Blir inget värsting race, men helt klar ok sportprylar. Han kommer ha 250häst ca ärliga, kanske 285hk-
beror på om jag tar 16 eller 18t turbo
Detta väljer jag efter att jag provkört nya chassiet hur han känns.
Vill inte gå över 290häst med stelaxel bak ändå

Däcken kommer bli ganska ok, inga dyrmärken, men ok märken, inte lägsta sämsta lågpris inte, men typ Kumho eller så i 17-20tums helt nya.

Pirelli och andra värsting märken köper jag bara till bilar som har över 400hk
Vi som beställt nya XC60

Mycket nöjd med Platinum Grey. Har en ton av […]

Leasing bildäck

Det låter som någon slags missför[…]

Säger det något särskilt att det k[…]

Hej alla Volvovänner. Jag har en 745 -90 med[…]