Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tuuurbo
#1218025
Kollat in lite extra hos L-R-M efter diverse tips härifrån av snälla duktiga forumsmedlemmar.

Jag funderar förstärka bakvagnen på min 940 t och undrar lite

Justerbart panharstag. Denna hjälper mot skakningar när man sänker bilen även fick jag höra.
Jag undrar nu även vilka BUSSNINGAR jag slipper köpa när jag monterar denna? Jag har tänkt byta ut alla bussningar i bakvagn.
Men när jag byter till denna så slipper jag byta par bussningar säkert då det ingår i denna justerbara panharsstag
https://www.l-m-r.se/p/volvo/940-960/dr ... 0-940.html

Utöver det
Så har jag tänkt beställa även ställbara Länk/Bärarmar bak via samma företag
https://www.l-m-r.se/p/volvo/940-960/dr ... 0-940.html
Min lilla fråga gällande dessa är om det är PAR man får de i för priset? Eller blir det köpa två st ?
Och samma här nu gällande bussningar.
Vilka bussningar slipper jag köpa om jag monterar dessa justerbara som har bussningarna redan

En annan fråga.
Hur ska dessa ställas in för bäst funktion vid normal sänkning? Ska man ha skruvarna i botten , eller kanske 5-10-20 varv ut?
Någon med erfarenhet gällande dessa ekonomi ställbara stag via L-R-M ?

Jag kan naturligtvis och borde ställa frågorna direkt till företaget.
Men det kanske finns folk med erfarenhet av dessa här ?

Tacksam för hjälp och tips :-)-)
Användarvisningsbild
av tuuurbo
#1218221
White skrev:Det sitter polybussningar monterade i Panhardstaget, så dom slipper du köpa extra.

Du får två stag till bakvangnsbryggan, ett uppe och ett nere.

Du måste nästan testa dig fram vilken vinkel bakaxeln ska ha när du monterar stagen.
Tusen tack för det snabba svaret.

Det var väldigt billiga dessa stagen, otroligt att man får 2stag till bryggan för det priset.
Kommer skaffa alla tre stagen.
Sen när man lyckats ställa dom perfekt med sportdämpare och fjädrar även så lär det bli helt sjukt bra väghållning tror jag med lågprofil sommardäck sen med :)

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]