Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1214700
Lobocut skrev:För många år sedan bytte man dubben mot nya i och med att det fanns så mycket kvar på mönsterdjupet.

Vet inte om det finns däckfirmor som gör detta längre. Men det går att göra själv om man har tid ork och lust.

Går inte, jag har själv tillgång till dubbverktyg, dagens däck är så sajpade att det inet finns någon plats över, och sätta dubb i gamla hål funkar inte heller.
Användarvisningsbild
av Derank
#1214701
de där skruvdubben sitter dårligt och nackdelen med de jag provat är att de har så lång gänga som äts in i däcket och orsakar punka till sist.

Mått (Diameter x Längd) 7.9 x 9.8 mm
Utstick 1.9 mm
Djup i däck 7.9 mm
Minsta mönsterdjup 5.9 mm
Hårdmetallspets diameter 2.2 mm


och som svar på frågan så kör jag tills dubben är slut, då fyller dubbdäck ingen funktion längre
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1214725
Adam940 skrev:Jag köpte dessa
https://www.abswheels.se/dubbdack/conti ... 281712&p=1 för 1 månad sen och dubbarna är redan dåliga :roll:
Hur i hela världen har du gjort det? Bild Mina har gått strax över 4000 mil nu och inte en enda dubb saknas eller är av? Nog för att de säkert gör sista säsongen på mönsterdjupet, det var 6-7mm kvar i oktober, men det är en annan femma.
Användarvisningsbild
av SRT
#1215804
Adam940 skrev:Jag köpte dessa
https://www.abswheels.se/dubbdack/conti ... 281712&p=1 för 1 månad sen och dubbarna är redan dåliga :roll:
Köpte nyligen CONTINENTAL 205/45R17 88T XL ICE CONTACT som nu har rullat ca 200 mil och inte en enda dubb är borta trots dubbkrafs när man glömmer sig ibland och turbon matar på.För övrigt det bästa vinterdäcket jag någonsin färdats med till dags datum även om dom var dyra för min ekonomi.
av Schmoyoho
#1215937
SvenB skrev:Man får verkligen hoppas att de som använder dubbdäck byter när dubben är "dålig". Ett odubbat dubbdäck borde inte vara tillåtet att klassa som vinterdäck.
Hur vet man när dubben är dålig? Och är det inte bara ett vanligt vinterdäck i sådana fall, eller har dubbdäck annan gummikomposition?

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]