Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1212697
Hejs,

Har funderat på att beställa och montera en LED-ramp för att få lite bättre ljus, men tvekar...
Istället har jag börjat styra över mot att beställa LED-lampor och byta ut original H9 som sitter som helljuslampor.
28800 får man ta med en rejäl skopa salt, det är jag medveten om.

Någon som har testat ett liknande byte eller har andra tankar kring detta?
Screenshot_20171119-010000.png
Screenshot_20171119-010000.png (537.25 KiB) Visad 4560 gånger
av Lövet
#1212733
Jag har försökt en gång men lampan fick inte plats eftersom den bygger mera bakåt. Detta beror dock mycket på vilken bil den ska i. I detta fall vet det ingen Volvo.
Användarvisningsbild
av ER
#1212742
Skulle aldrig köpa billigt kit från ebay/Alibaba tjofräs.
Enda jag själv kan rekommendera av dom två jag testat är dessa jag har nu: https://www.xenonkungen.com/se/led-diod ... ts-h7.html
Ersätter extraljus/ramp för 70-80% av dom som behöver bättre ljus och har ej xenonsjukan på 1-5 sekunder.

Bättre än såhär blir det inte idag när även ljusbilden spelar in: https://www.prestandabelysning.se/produ ... ngskit-12v
När dessa snart kommer som H7 byter jag i helljuset och slår till på nya NBB extraljus med LED också.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1212745
Det står att de ska mäta samma djup och påbyggnad bakåt originallampan...
De kostar 133:- inkl. frakt för 2 st, känns överkomligt. För den ringa summan kan man chansa.

Visst, man kanske får vad man betalar för, men att lägga 600-1500:- för något som kanske inte funkar/passar lockar inte jättemycket.
av Lövet
#1212746
Mjo, men det var inte H8 varianten iaf. Har lite att göra med hur kabeln ansluts också.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1212750
Lövet skrev:Mjo, men det var inte H8 varianten iaf. Har lite att göra med hur kabeln ansluts också.
Min har H9, denna ansluts på befintlig kabel.
Blir det ljusvarning får jag fixa ett motstånd, men det verkar fungera för andra som testat.
av Lövet
#1212754
Min lampa hade vinklad kontakt i origialutförande och locket precis bakom. LED varianten däremot har en lös sladd som sticker ut rakt bakåt som går till en canceller (för ljusvarningen) vilket gjorde att kabeln bakåt hindrade locket att monteras.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1212761
Lövet skrev:Min lampa hade vinklad kontakt i origialutförande och locket precis bakom. LED varianten däremot har en lös sladd som sticker ut rakt bakåt som går till en canceller (för ljusvarningen) vilket gjorde att kabeln bakåt hindrade locket att monteras.
Ok, på denna modell går kabeln ut på ena sidan av lampans fot, vilket gör att den får samma djup som originalet.

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]