Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tuuurbo
#1200404
Tittat lite på mina bussningar på 940in, aj så dom ser ut. Torrsprickor och jävliga.
Ne det blir byta allt här med :(

Dessa såkallade sportbussningar i polyetan? dom är ju överlägsna jämfört med vanligt smäck.
Men de är så himla dyra, nu har jag inte sökt överallt och alla butiker.
Men finns det verkligen ingen med vettigapriser?
Det behöver ju inte vara värstingmärke.

Söker tips nu av er till en website helst där jag kan beställa allt utan att känna att man blivit rånad.
Vilket URL ska jag slå in för att bli glad när man ser priserna på dessa?
EUROPA går bra, ej kina och USA helst.

Min är 940 97a LTT dårå.
Skulle bli så glad nu om man fick ett dunder bra URL där man direkt kan beställa och få det extremt prisvärt :)
Användarvisningsbild
av tuuurbo
#1200538
White skrev:Tyvärr får du nog inte polybussningar billigare än gängse pris.
Jag brukar handla mina hos KG trimning som är ganska bra i pris.
Jag får ta kolla upp hos dem.
Har för mig att Skruvat.se har bra priser på de med, köpt till en annan bil där par år sen, och då var dom billigast.
Man får 15% extra rabatt nu hos Skruvat.se även om man handlar till en ny REG-NR till en bil man inte använt hos de innan.

Det konstiga är att bilen känns ganska tight och bra, och inget låter vid gupp och så. Men jävlar vad dom ser brustna och trista ut bussningarna, helt torra fulla med sprickor, vågar knappt köra nu när jag tittat på dem. Hujja aldrig sett värre skick på bussningar innan.
Men detta är första bilen som körts över 20k mil med, haft bara lågmilare innan. Max 15k mil ,denna har rullat 28k nu.
Den gick igenom besiktning 2år sedan, och har körts endast 300mil sedan dess.
Besiktningsmannen där måste ha varit full kanske ? HEHE

Allt ser jätte bra ut på papper även, endast några få GAMLA ägare, alla över 60bast
Och service boken ÄR FULL med stämplar VOLVO orignal enda tills 27k mil.
Sjukt, bilen är slut precis överallt förutom motor och låda.
Helt slut sa jag det? ja men inte längre, reparerat massor, bytt massor med nya delar. haha, 3tum hela vägen, bromsar, tändkablar, mm,,mm,mm, huhuhh, blåser auktioserade VOLVO gamla människor eller? Den har varit på tre olika aukt-volvo , helt fullstämplad .
Enda som var nytt på bilen var avgassystem, volvo orignal hela vägen, men helt galet fel delar, kanske 240 och andra modeller blandat, ditsatt riktigt dåligt, gick inte få ordning på det.
Är väl därför gammel tanten tröttnade på bilen, hon köpte helt ny tysk bil och sålde denna till mig för par tusen bara.
Men jaja.
Det blir bra tillslut.
Låda och motor är närmast nyskick. Den har aldrig varvats över 4k varv tror jag ens :) Bara 60plussare som haft bilen här i länet.
Tycker synd om dem, är nästan 100% dom blivit lurade, full service plus tillägg senast
stift ska väl bytas då och allt möjligt ?
Stifen som satt i har suttit där minst 10år VOLVO orignal,
på ena sidan bak var det helt nya belägg men kolvarna satt fast, volvo orinal belägg PÅ EN SIDA BARA. Dom får väl inte göra så ens?
Man måste byta på samma drivning båda samtidigt väl? Ena sidan var helt slut
Allt orignal, jävla lurande ser det ut som, tror inte ägarna snålat faktiskt alls
Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]