Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1199246
Hej
Tänkte beställa vinterhjul till "Nya" V 40:n. Tänkte denna gång beställa med svarta fälgar. Hittade hos Bythjul.com en fälg OVM Nordic. Den kom upp som deras rekommendation, men finns hos dom även som svart OVM Nordic Black till ett högre pris. De har samma spec: 7X16 5/108 ET 45. Jag lägger in en beställning med tillhörande däck. Direkt kommer ett mail som uppmanar mig att identifiera mitt reg-nummer, vilket jag gjorde. Svaret blev att den svarta fälgen passar inte till Volvo V40CC, men tydligen den silverfärgade. Går jag upp till 17 tum, passar både den svarta och den silverfärgade. Kommer givetvis kontakta deras kundtjänst i morgon, som de önskar, men hur kan det vara så?
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
#1199252
Exyzäta skrev:Centrumhålet kanske?
Måste givetvis titta på en fälgguide. Det är så att den silverfärgade har centrumhål 73,1 och behöver alltså en navring. Men den svarta har centrumhål på 63,4 precis som Volvo:n ska ha. Det betyder att den svarta passar bättre.
#1199328
Nu har jag varit i kontakt med kundtjänst. De förstod inte heller, men deras dator säger att fälgarna jag beställde inte säkert passar på min bil, så deras "passningsgaranti" gäller inte om jag vill ha dessa fälgar.. Beställde därför om, och får nu andra svarta fälgar. De är något dyrare, men snyggare. De skickar med navringar som tar ner centrumhålet i fälgen från 70,1 till 63,4. ?:-/
#1199336
Låter som de inte riktigt har koll på sin data
#1199537
Är dom identiska i utformning?
Kan insidan på ekrarna vara anorlunda så dom tar i bromsok?

Hålen för hjulbultarna, storlek (m12-m14)

Jag har precis bytat batteriet och felsöka (u[…]

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]