Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1198473
Jag är gött sugen på att få lackerat om hela min V70 TDI då vingen och vissa delar inte är samma röd samt att lacken är skrapad på lite ställen. Vad skulle en duktig person ta i cirka pris för en hellackering utan kvitto?
#1198493
Jag fick pris på att lacka en lös framskärm för 1000 kr, utan att vi pratat om kvitto eller ej. Dessutom skulle i det priset ingå demontage av den gamla skärmen och montage av den nya! Men jag slog inte till på erbjudandet för jag tänkte att tänk om bilen skulle försvinna och han skulle neka till att den någonsin varit där...
#1198531
Beoror ju aldeles på hur mycket förarbete det är men runt 30k utan kvitto. Fick pris år en bekant som promt ville ha ny lack på hans gamla V70 en 99a, småbucklig hela bilen, 45-50k ville lackfirman ha, han la ner tanken direkt.
#1198776
30-50k fyfaaan vad dyyyyrt.

Minns gamla goda tiderna 20år sen. 8-12k svart, hur i helvete kan det ha blivit 3-5gånger dyrare?

Det var två olika företag man kunde lämna in det. 8-12k beroende på bilstorlek, ok resultat med i en storstad.
Om det var lite rost så ca 15k med fin metallic lack storbil
#1198784
Vad hade du i lön för 20år sedan,själv tjänade jag runt 13k i månaden, idag 30k alla vill vi ha mer i lön och då blir allt såklart ochså dyrare.

För 20år sedan kostade en liter färg färdigblandat ca 300sek, idag ca 1000sek osv osv
#1200401
Derank skrev:Vad hade du i lön för 20år sedan,själv tjänade jag runt 13k i månaden, idag 30k alla vill vi ha mer i lön och då blir allt såklart ochså dyrare.

För 20år sedan kostade en liter färg färdigblandat ca 300sek, idag ca 1000sek osv osv

Just i mitt fall så hade jag det extremt bra med eget 20år sen. Drog in över 50 i månaden .
Nu är det extrem konkurans och knappt lönt hålla på med det jag gjorde då.
Lokalen man hyrde kostade 8k, idag kostar samma lokal i hyra mer än 50k
Jag tycker allt blev skit efter EU och Reinfield.
Kostym nissarna har fått det bättre tror jag.
Men vanliga knegare har inte det lätt idag tyvärr.

Ja allt har ju blivit så sjukt dyrt, specielt Villor, kunde köpa fina villan då 800k MAX, samma hus kostar 4-5mille MINST idag
Inte klokt fasiken

Det här med färger har ju blivit skit tycker jag, Miljöfärger? det rostar fort.
Dom gamla färgerna var säkert giftiga men det höll.
Specielt husfärg, nu går vi offtopic, men det höll 20-30år förut, idag får man mögelspola var 3dje år huset :(

Till slut känns det som det var bäst med dom gamla färgerna, det gjordes engång jobbet och det höll halva livet nästan :)
Nu måste det spolas rent ofta, och målas om mycket oftare, det blir inte så bra det heller för miljon.
Bra luftmaskar, kanske med liten syreslang och gamla grejjerna tillbaka skulle säkert vara bättre för alla :)

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]