Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tuuurbo
#1206916
Måste bara säga en sak nu.
Provat det Svenska TERSHINE ceramic som XC90 rekommenderade.
Lagt det på fyra bilar nu och sett resultatet, en av bilarna har jag tvättat tre gånger med shampoo och avrinningen är fin ännu.

Vilken sjukt bra produkt, enkel, glansen är sjuk med. Oj vilken produkt säger jag bara.
Användarvisningsbild
av Funk
#1207023
Det vore väl fan om inte avrinningen är OK efter 3 tvättar...det klarar ju i stort sett vad som helst.
Ett bra keramiskt skydd klarar med lite eftervård minst två år med tvätt varje vecka utan att avrinningen är försämrad.

/Thomas
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1207034
Det är väl snarare såna sopor som jag som låter bilen vara otvättad för länge som får problem med att det håller dåligt. Tvättar man ofta men varsamt försvinner ju skiten som annars nöter på skyddet.
Användarvisningsbild
av tuuurbo
#1207168
Jag vet att det är svagt säga att den hållt 3tvättar i denna tråd.
Tråden handlar om bästa hållbaraste.

Jag går offtopic nu i min egna tråd.
Alla får ta till offtopic

Ena bilen hade jag polerat och vaxat i 5timmar typ.
Blev inte helt nöjd.

Efter att jag appliserat denna produkt vilket tog 10min så blev jag nöjd med resultatet.

Dom andra bilarna tog med 10minuter endast, en av dom var riktight hemsk i lacken.
Nu glänser dom som nya.

Tiden man lägger ner är minium.
Om det håller 5tvättar så kommer jag inte byta.

Vi får se

Dom andra man får jobba hårt som fasiken med blir inte bra alltid, och det försvinner på 5-10tvättar.

Just nu är denna produkt nästbästa jag provat.

Det gammelgubben gav var bäst, lite svårjobbat, men bäst ever tror jag till 100%
Det får man aldrig veta vad det var kanske ?

ANGARNA berätta gärna om den där produkten sen.
Det lät ganska bra i beskrivningen.
Men mycket skrivs även.
Återkom med resultat med tiden är du vänlig-

Håll gärna topic ändå om ni kan.
ALLA vill veta vilket som håller längst skydd .
Det kommer inte dessa sprayflaskor /quick detailers
klara av troligen
av angarna
#1207200
Benefícia har jag bara haft på 2 veckor, men provat carpros hydro2 innan. Bör hålla minst några månader. Men det är ju så enkelt att lägga. 1 produkt för hela utsidan, däck, fälg, fönster, de små hålen etc i grillen. Allt blir täckt. Sedan har jag inte långt till leverantören heller, underbara småvägar över ulrika-malexander. Bara fälla caben och åka västerut mot Tranås.
Kan tillägga att Benefícia är det betydligt bättre pris på med, jämfört med de sydkoreanska orginalen och Sonax tyska variant.
av douglinds
#1207231
angarna skrev:Benefícia har jag bara haft på 2 veckor, men provat carpros hydro2 innan. Bör hålla minst några månader. Men det är ju så enkelt att lägga. 1 produkt för hela utsidan, däck, fälg, fönster, de små hålen etc i grillen. Allt blir täckt. Sedan har jag inte långt till leverantören heller, underbara småvägar över ulrika-malexander. Bara fälla caben och åka västerut mot Tranås.
Kan tillägga att Benefícia är det betydligt bättre pris på med, jämfört med de sydkoreanska orginalen och Sonax tyska variant.
Ja, Hydro 2 är verkligen skitbra, känns nästan som fusk. Gyeon har en liknande produkt också som jag inte testat ännu.

Båda dessa är klockrena att dra på i tvätthallen på närmsta mack ett par gånger per vinter. Blås på det, spola av bilen - Sen tar man tryckluften som ofta finns där och blåser av bilen på 5 min. Mer lättvättat/torkat än så får man inte.
Användarvisningsbild
av Funk
#1207336
douglinds skrev:
angarna skrev:Benefícia har jag bara haft på 2 veckor, men provat carpros hydro2 innan. Bör hålla minst några månader. Men det är ju så enkelt att lägga. 1 produkt för hela utsidan, däck, fälg, fönster, de små hålen etc i grillen. Allt blir täckt. Sedan har jag inte långt till leverantören heller, underbara småvägar över ulrika-malexander. Bara fälla caben och åka västerut mot Tranås.
Kan tillägga att Benefícia är det betydligt bättre pris på med, jämfört med de sydkoreanska orginalen och Sonax tyska variant.
Ja, Hydro 2 är verkligen skitbra, känns nästan som fusk. Gyeon har en liknande produkt också som jag inte testat ännu.

Båda dessa är klockrena att dra på i tvätthallen på närmsta mack ett par gånger per vinter. Blås på det, spola av bilen - Sen tar man tryckluften som ofta finns där och blåser av bilen på 5 min. Mer lättvättat/torkat än så får man inte.
Jag hade tänkt lägga samma (CQUK) på frugans bil som min, men den fick Hydro2 och det har räckt att lägga det var tredje månad eller så. Jag hämtar ny (begagnad) bil om drygt en vecka och den får antagligen Hydro2 den också som enda skydd över vintern i alla fall..

/Thomas

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Jag fick ner version 3.0.3 till min bil idag. Ska […]

Minirecension av kina DICE

Jag kör med VIDA med denna kabeln - 256kr ink[…]