Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av angarna
#1207200
Benefícia har jag bara haft på 2 veckor, men provat carpros hydro2 innan. Bör hålla minst några månader. Men det är ju så enkelt att lägga. 1 produkt för hela utsidan, däck, fälg, fönster, de små hålen etc i grillen. Allt blir täckt. Sedan har jag inte långt till leverantören heller, underbara småvägar över ulrika-malexander. Bara fälla caben och åka västerut mot Tranås.
Kan tillägga att Benefícia är det betydligt bättre pris på med, jämfört med de sydkoreanska orginalen och Sonax tyska variant.
av douglinds
#1207231
angarna skrev:Benefícia har jag bara haft på 2 veckor, men provat carpros hydro2 innan. Bör hålla minst några månader. Men det är ju så enkelt att lägga. 1 produkt för hela utsidan, däck, fälg, fönster, de små hålen etc i grillen. Allt blir täckt. Sedan har jag inte långt till leverantören heller, underbara småvägar över ulrika-malexander. Bara fälla caben och åka västerut mot Tranås.
Kan tillägga att Benefícia är det betydligt bättre pris på med, jämfört med de sydkoreanska orginalen och Sonax tyska variant.
Ja, Hydro 2 är verkligen skitbra, känns nästan som fusk. Gyeon har en liknande produkt också som jag inte testat ännu.

Båda dessa är klockrena att dra på i tvätthallen på närmsta mack ett par gånger per vinter. Blås på det, spola av bilen - Sen tar man tryckluften som ofta finns där och blåser av bilen på 5 min. Mer lättvättat/torkat än så får man inte.
Användarvisningsbild
av Funk
#1207336
douglinds skrev:
angarna skrev:Benefícia har jag bara haft på 2 veckor, men provat carpros hydro2 innan. Bör hålla minst några månader. Men det är ju så enkelt att lägga. 1 produkt för hela utsidan, däck, fälg, fönster, de små hålen etc i grillen. Allt blir täckt. Sedan har jag inte långt till leverantören heller, underbara småvägar över ulrika-malexander. Bara fälla caben och åka västerut mot Tranås.
Kan tillägga att Benefícia är det betydligt bättre pris på med, jämfört med de sydkoreanska orginalen och Sonax tyska variant.
Ja, Hydro 2 är verkligen skitbra, känns nästan som fusk. Gyeon har en liknande produkt också som jag inte testat ännu.

Båda dessa är klockrena att dra på i tvätthallen på närmsta mack ett par gånger per vinter. Blås på det, spola av bilen - Sen tar man tryckluften som ofta finns där och blåser av bilen på 5 min. Mer lättvättat/torkat än så får man inte.
Jag hade tänkt lägga samma (CQUK) på frugans bil som min, men den fick Hydro2 och det har räckt att lägga det var tredje månad eller så. Jag hämtar ny (begagnad) bil om drygt en vecka och den får antagligen Hydro2 den också som enda skydd över vintern i alla fall..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Funk
#1207709
fjohan82 skrev:
tuuurbo skrev:Vill köpa och Prova hydro2

Var köper jag den prisvärdast på nätet?
Om detta är samma vara, känns priset helt ok.

https://www.carprosverige.se/lackskydd/lackskydd
HydrO2 och Liteversionen är i princip samma bara att Lite är spädd och färdig för användande. Jag har kört med båda och kan inte påstå att jag märker någon skillnad vid användande..

/Thomas

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]